تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
در دانشگاه آزاد زاهدان صورت گرفت؛

بازداشت استاد به اتهام توهین به بلوچ‌ها

در ویدئوهایی که به این استاد دانشگاه نسبت داده شده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده جملات رکیک و اهانت مذهبی شنیده می‌شود.
رویداد۲۴خبرگزاری‌ها بازداشت یک استاد دانشگاه آزاد در زاهدان خبر داده‌اند که متهم به اهانت به بلوچ‌ها و مسلمانان سنی در این بخش در جنوب شرقی ایران است.

به گزارش سازمان اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، پس از آنکه یکی از اساتید دانشگاهی در زاهدان به نام (ح.ص) اقدام به انتشار فیلم با محتوای ضد وحدت کرد، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

در این گزارش آمده است: به دستور ویژه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و اقدام ضربتی پاسداران گمنام سازمان اطلاعات سپاه سلمان، فرد متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

در ادامه این گزارش آمده است: از آنجا که فیلم پخش شده از سوی وی باعث ایجاد اختلاف میان اقوام و اهانت به جامعه اهل سنت سیستان و بلوچستان شده بود سریعا با وی برخورد شد.

بر پایه این گزارش، همچنین کمیته انضباطی دانشگاه نیز به قید فوریت تشکیل جلسه داد که حکم این کمیته نیز در 24 ساعت آینده به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید.

در این گزارش آمده است: مردم استان سال هاست که در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز و برادرانه دارند و هیچ گاه فریب این قبیل افراد برای برهم زدن وحدت پایدار را نمی خورند.

منبع: فرارو
نظرات شما
پیشخوان