تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
قوچان‌نژاد:

قضاوت درباره تیم ملی والیبال هنوز زود است

کارشناس والیبال گفت: باید به بازیکنان جوان بیشتر میدان بدهیم تا تیم ملی کشورمان دچار یک وقفه به خاطر کمبود بازیکن نشود.
رویداد۲۴ جبار قوچان‌نژاد، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در جام ملت‌های جهان اظهار کرد: دو بازی نسبتا خوب را از ایران شاهد بودیم، ما نسبت به تیم‌های اروپایی شرایط خاصی داریم و بازی‌های تدارکاتیکمتری نسبت به دیگر تیم‌های حاضر در رقابت‌ها برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: در رقابت با فرانسه، آنچه مشهود بود، سرویس‌های هدفمند و دریافت خوب از سوی هر دو تیم بود. والیبال روز دنیا به سرویس‌های قدرتمند پرشی با سرعت بسیار بالا روی آورده و در همه تیم‌ها شاهد سرویس‌های پرشی هستیم که اگر موجی‌ باشد هدفدار است اما در تیم ما فقط سعید معروف سرویس موجی هدف‌دار می‌زند و واقعیت این است که سرویس‌های دیگر بازیکنان کشورمان زهردار نیست.

سرمربی سابق تیم‌های میزان، ثامن‌الحجج و شهرداری زاهدان ادامه داد: سرویس پرشی بسیار تاثیرگذار است، در تیم ایران در رقابت با فرانسه دریافت اول به معروف نمی‌رسید و این اتفاق سبب می‌‎شد تا معروف وادار به ارسال پاس‌های بلند به دو طرف آنتن شود و دفاع قدرتمند فرانسه با دو یا سه دفاع روی توری که داشت ما را دچار مشکل می‌کرد.

قوچان‌نژاد تصریح کرد: پاسور تیم ملی فرانسه اعجوبه است و با عملکرد خوب پاسور این تیم به مشکل خوردیم.

جبار قوچان نژاد اضافه کرد: در کل علت باخت تیم ایران به فرانسه را در سرویس‌ها و دریافت‌های خوب رقیب می‌بینم. کولاکوویچ از نظر فنی در سطح بالایی قرار دارد اما نه فقط والیبال بلکه کل ورزش ما به مدیریت قوی هم نیاز دارد. فراموش نکنیم که ولاسکو علاوه بر دانش فنی بالا، یک مدیر واقعی و یک الگوی بزرگ برای ورزش ایران بود.

کارشناس والیبال تاکید کرد: بیش از تمامی بازیکنان غایب، فکر می‌کنم جای شهرام محمودی در رقابت با فرانسه خالی بود، زیرا او در پست خود می‌توانست با پاس‌های کوتاه و سرعتی که برایش فراهم می‌کردند، دردسر زیادی برای دفاع فرانسه ایجاد کند. البته خوشبختانه در مصاف با استرالیا به مشکل نخوردیم، زیرا فاصله بسیار خوبی بین والیبال ایران و آسیا وجود دارد.

وی افزود: در مصاف با استرالیا همانطور که پیش‌بینی می‌شد، با آنالیز خوب کادرفنی وارد میدان شدیم و به بهترین شکل از پس حریف خود برآمدیم.

جبار قوچان نژاد در رابطه با جایگاه احتمالی ایران در این رقابت‌ها بیان کرد: قضاوت درباره آینده بازی‌ها و عملکرد جوانان‌مان زود است و با یکی دو بازی نمی‌توان درباره آن اظهارنظر کرد. برای مثال مرتضی شریفی چند پوئن در بازی با فرانسه بدست آورد اما وقتی تیم مقابل شناختی از آن ندارد و آن را آنالیز نکرده، هنوز نمی‌توان آن را قضاوت کرد. ممکن است خیلی زود شناخته و آنالیز شود و آن موقع باید فرق یک بازیکن جوان و با تجربه را شناخت. 
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان