تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

خط و نشان جعفرزاده ایمن‌آبادی برای فراکسیون‌های مجلس/ ریاست لاریجانی را بپذیرید!/ مطهری و پزشکیان را برمی‌داریم

عضو فراکسیون مستقلین ولایی صراحتا می‌گوید که نمایندگان مجلس اگر بر سرریاست لاریجانی به نتیجه واحد برسند، فراکسیون مستقلین نیز با آن‌ها بر سر کرسی‌های دیگر هیات رئیسه ائتلاف خواهد کرد، در غیر این صورت جایگاه نواب و سایر اعضای هیات رییسه به خطر خواهد افتاد.
ریاست لاریجانی خط قرمز ماست/ تا سه‌شنبه به دو فراکسیون دیگر زمان می‌دهیم که ریاست لاریجانی را بپذیرند/ فراکسیون ولایی و امید اگر کاندیدای ریاست انتخاب کنند، هیچ ائتلافی با آن‌ها انجام نمی‌دهیم/ فراکسیون امید بخواهد کاندیدای ریاست معرفی کند، جایگاه مطهری و پزشکیان را به خطر می‌اندازد

رویداد۲۴ - زینب غبیشاوی: انتخابات هیات رییسه مجلس دهم در حالی در آستانه برگزاری است که تاکنون هیچ یک از فراکسیون بر لیست واحدی به توافق و جمع بندی نرسیده‌اند. 

72 ساعت دیگر جایگاه رییس و هیات رئیسه مجلس تعیین تکلیف خواهد شد و در حالی که فراکسیون مستقلین بر ریاست لاریجانی تاکید دارد، فراکسیون ولایت و امید هرکدام برای جایگاه ریس و هئیت ریسه کاندیداهای خودشان را مشخص کرده‌اند.

رویه فراکسیون مستقلین رویه تعاملی است

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضوفراکسیون مستقلین، در گفت‌وگو با رویداد24، با اشاره به آخرین وضعیت رایزنی‌های نمایندگان بر سر انتخابات هئیت‌رئیسه، گفت: ما با هرگونه اختلاف، درگیری و تنش در فراکسیون مستقلین مجلس مخالف هستیم و رویه ما یک رویه تعاملی است زیرا اکنون مشکل مردم انتخابات هئیت رئیسه نیست و هرگونه درگیری و تنشی که در مجلس رخ می‌دهد را نوعی جنگ قدرت می‌دانند و ذهنیت‌شان به سمتی می‌رود که مشکلات مردم برایشان مهم نیست. بنابراین مشی فراکسیون مستقلین تعامل، همکاری و توجه به حل مشکلات مردم است. 

لاریجانی خط قرمز ماست

جعفرزاده با تاکید بر اینکه هیچ‌گزینه‌ی بهتر از آقای لاریجانی برای ریاست مجلس نیست، تصریح کرد: آقای لاریجانی گزینه بسیار مناسبی برای ریاست مجلس هستند زیرا هم قدرت چانه زنی با مقامات ارشد کشور را دارد و هم تجربه تاکنون نشان داده که توانایی و اراده خوبی در اداره مجلس دارند. بنابراین خط قرمز و گزینه‌ نهایی ما برای ریاست مجلس، علی لاریجانی است و در رابطه با ریاست لاریجانی با هیچ فراکسیونی مذاکره نخواهیم کرد و به معنای دیگر پیش شرط اصلی و نهایی ما ریاست آقای لاریجانی است. 

فراکسیون امید و ولایی ریاست لاریجانی را بپذیرند، بر سر سایرکرسی‎ها ائنلاف می‌کنیم

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر دو فراکسیون دیگر ریاست آقای لاریجانی را بپذیرند حاضر هستیم در مورد سایر کرسی‌ها رایزنی و مذاکره انجام دهیم، گفت: اگر فراکسیون امید یا ولایی، بخواهند برای کرسی ریاست مجلس کاندیدای را انتخاب کند، ما نیز صراحتا اعلام می‌کنیم که برای ادامه حضور و فعالیت نیروهای باقی مانده در هیات رییسه، هیچ تضمینی ارائه نمی‌دهیم. یعنی اگر فراکسیون امید بخواهد آقای عارف یا گزینه‌ دیگری را برای ریاست مجلس انتخاب کند، برای ادامه فعالیت آقایان مطهری، پزشکیان و وکیلی تضمینی نداریم.

ریاست لاریجانی پذیرفته نشود، مطهری و پزشکیان جایی در هئیت رئیسه نخواهند داشت 

جعفرزاده ادامه داد: اگر فراکسیون‌ها بر سر ریاست اقای لاریجانی با ما به توافق برسند، ما نیز حاضریم بر سر تمامی کرسی‌ها با آن‌ها مذاکره کنیم و به توافق برسیم، اما اگر بخواهند کاندیدای برای ریاست اعلام کنند، رسما سقوط نیروهای فعلی‌شان در هئیت رئیسه را کلید خواهند زد و عامل آن هم لجبازی خود آن فراکسیون است. 

عضوکمیسیون برنامه و بودجه، با بیان اینکه شخص آقای لاریجانی تا کنون هیچ جلسه‌ای را برگزار نکرده‌ است، خاطرنشان کرد: ما خودمان جلساتمان را برگزار می‌کنیم و لابی‌هایمان را انجام می‌دهیم . اگر فراکسیونی برای ریاست کاندیدا معرفی کند ما نیز هیچ ائتلافی با آن‌ها انجام نخواهیم داد اما اگر ریاست لاریجانی را بپذیرند ما با آن‌ها هرگونه ائتلافی را انجام خواهیم داد. 

تاکنون دو فراکسیون دیگر برای جایگاه رییس کاندیدا معرفی کرده‌اند/ تا سه‌شنبه شب زمان می‌دهیم

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، ادامه داد: متاسفانه اکنون جو مجلس به گونه‌ای است که همه به دنبال تصاحب کرسی‌های هئیت رئیسه هستند. بازهم تاکید می‌کنم که برای مردم هیچ اهمیتی ندارد که در کرسی ریاست چه کسی می‌نشیند، مردم عملکرد نمایندگان و اینکه مشکلاتشان حل شود، برایشان مهم است. به نظرم بهتر است سریعا به نتیجه برسیم و با ریاست آقای لاریجانی هئیت رئیسه را تشکیل بدهیم.

اعضای فراکسیون امید و ولایی با ما هستند!

با توجه به جو مجلس و اطلاعاتی که داریم، تا به اینجای کار هر دو فراکسیون امید و ولایی برای کرسی ریاست کاندیدا دارند، ما تا سه شنبه غروب صبر خواهیم کرد، اگر تا این زمان منصرف نشدند و آقای لاریجانی را به عنوان رئیس انتخاب نکردند، ما دیگر هیچ مذاکره‌ای با آن‌ها نخواهیم داشت و خودمان با ریاست لاریجانی، لیست  هئیت رئیسه مستقلی را ارائه می‌دهیم و صراحتا می‌گویم که اگر این کار را انجام دهیم ما برنده خواهیم شد، زیرا بدنه مجلس نیز با ما است زیرا برخی از اعضای فراکسیون امید و ولایی طی صحبت‌هایی که با ما داشتند اعلام کردند که رای‌ و نظرشان با ما (فراکسیون مستقلین) است.   
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان