تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷

تیم‌ملی تکواندو مردان کشورمان نایب‌قهرمان آسیا شد

در پایان بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا، تیم‌ملی تکواندو مردان کشورمان با کسب 5 مدال رنگارنگ بر سکوی نایب قهرمانی آسیا ایستاد.

رویداد۲۴-در پایان بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا، تیم‌ملی تکواندو مردان کشورمان با کسب 5 مدال رنگارنگ بر سکوی نایب قهرمانی آسیا ایستاد. بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا 2018 – ویتنام پس از 3 روز جدال 267 تکواندوکار از 34 کشور در سالن «پوتوا» هوشیمینه دقایقی پیش به پایان رسید و تیم‌ملی تکواندو مردان کشورمان با کسب یک مدال طلا، یک نقره، 3 برنز و 37 امتیاز توانست عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به نام خود ثبت نماید.

تیم‌ملی کره‌جنوبی با 2 طلا، 3 برنز و 42 امتیاز قهرمان شد،؛ تیم ازبکستان با یک طلا، یک نقره، 2 برنز و 32 امتیاز سوم شد و تیم قزاقستان نیز یک طلا، یک نقره، یک برنز و 31 امتیاز عنوان چهارمی را به خود اختصاص داد.

البته طلسم طلایی نشدن تکواندوکاران ایرانی در آخرین روز شکسته شد. امیرمحمد بخشی هوگوپوش وزن چهارمی کشورمان برای کسب نشان زرین این رقابت‌ها ابتدا «کای چینگ چو» از هنگ کنگ را 26 بر یک شکست داد؛ در ادامه «رزایمی رزالی» از مالزی را 26 بر 5 از پیش رو برداشت. سپس به مصاف «یراسل کایربک» از قزاقستان رفت و 24 بر 8 برنده شد و در مرحله نیمه‌نهایی نیز مقابل «یو چن هوآنگ» از چین تایپه نایب قهرمان جهان 2017، نایب قهرمان بازی‌های آسیایی 2014 و قهرمان المپیک نوجوانان 2014 با نتیجه 19 بر 17 به برتری رسید. امیرمحمد در دیدار فینال نیز «سئوک بای کیم» کره‌ای قهرمان آسیا 2016 و قهرمان نوجوانان جهان 2014 را 28 بر 11 از پیش رو برداشت و با شایستگی بر سکوی قهرمانی قاره کهن ایستاد.

تیم ملی مردان کشورمان با ترکیب آرمین هادی پور، فرزان عاشورزاده، امیرمحمد بخشی ، مهدی خدابخشی، پوریا عرفانیان و سعید رجبی در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود که بخشی بر سکوی قهرمانی ایستاد، عاشورزاده نایب قهرمان شد، هادی‌پور، خدابخشی و رجبی نیز به مدال برنز رسیدند.

همچنین ابراهیم صفری ، سروش احمدی، محمدسالار، مهدی جلالی، احمد محمدی و سجاد مردانی نفراتی بودند که در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا – از بکستان موفق به کسب سهمیه حضور در این مسابقات شدند و در این رویداد شرکت کرده بودند و مدال آنها تنها در کارنامه ورزشکار ثبت می‌شد که احمدی و جلالی به مدال نقره رسیدند و محمدی سوم شد.

اما ناهید کیانی، طیبه پارسا، کیمیا علیزاده، ملیکا میرحسینی، هانیه اخلاقی و زهرا پوراسماعیل ترکیب تیم‌ملی زنان کشورمان را در بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا تشکیل داده بودند که کیانی به مدال نقره رسید و علیزاده و پوراسماعیل بر سکوی سومی ایستادند.

هدایت تیم مردان برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی، علی محمد بسحاق و حسن فلاحی‌راد به عنوان مربی است. هدایت تیم زنان نیز برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی و مهناز حسین زاده به عنوان مربی است.

گفتنی است؛ مسابقات قهرمانی آسیا G4 است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.40 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می گیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان