تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
اصلاح‌طلبان و اصولگرایان مساوی شدند؛

افزایش سهم فراکسیون امید و حذف فراکسیون مستقل از هیات رییسه +جدول

انتخاب هیات رییسه مجلس برای سال سوم انجام شد و برای سومین بار، رییس و نایب رییس مجلس تغییری نکردند. با این حال تغییراتی در ترکیب دبیران هیات رییسه به وجود آمد.

رویداد۲۴ در سال اول فعالیت مجلس، دو اصلاح‌طلب در کنار سه اصولگرا و یک اعتدالگرا به هیات رنیسه مجلس رفتند، اما سال دوم یوسف‌نژاد اصلاح‌طلب جای خود را به فرهنگی اصولگرا داد تا وکیلی تنها چهره اصلاح‌طلب هیات رییسه باشد. با این حال در انتخابات امروز نه تنها یوسف نژاد به صندلی خود بازگشت بلکه علیرضا رحیمی هم توانست از کاتب رای بیشتری به خود اختصاص دهد و به عنوان دبیر جدید هیات رییسه مجلس معرفی شود، اما دو چهره زن و یک چهره اهل سنت معرفی شده از سوی فراکسیون امید، نتوانستند وارد هیات رئیسه مجلس شوند.

محمدعلی وکیلی، علی اصغر یوسف‌نژاد، عبدالکریم حسین‌زاده، سیده‌حمیده زرآبادی، علیرضا رحیمی، زهرا ساعی (از فراکسیون امید) سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، احمد امیرآبادی فراهانی، اکبر رنجبرزاده، محمدحسین فرهنگی، سید ناصری موسوی لارگانی، علی ادیانی،( از فراکسیون نمایندگان ولایی) محمدجواد جمالی، غلامرضا کاتب، سکینه الماسی ( از فراکسیون مستقل) رحیم زارع، عبدالحمید خدری، هزارجریبی، محمدرضا صباغیان، محمدمهدی افتحاری و سید مهدی فرشادان نامزدهای دبیری هیات رئیسه مجلس بودند که عموما گرایش نزدیک به فراکسیون امید داشتند.


افزایش سهم فراکسیون امید و حذف فراکسیون مستقل از هیات رییسه +جدول


کمترین میزان رای لاریجانی در ده سال گذشته

به گزارش رویداد۲۴ در انتخاب رییس مجلس در سومین سال کاری مجلس دهم، از مجموع 279 آرای ماخوذه، علی لاریجانی 147 رای و محمدرضا عارف 123 رای کسب کردند. به این ترتیب لاریجانی برای چهاردهمین بار توانست به عنوان «رئیس» از اهالی خانه ملت رای بگیرد. این رقابت تنگاتنگ سبب شد تا او 57 رای کمتر از سال گذشته کسب کند. در ادوار پیشین لاريجاني با کسب 237 راي برای ریاست دومین سال مجلس دهم، رکورددار کسب راي براي رياست خانه ملت در تمامي ادوار گذشته شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان