تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

درخواست عضو جامعه روحانیت مبارز برای رفع فیلترینگ

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت گفت: نباید به اجانب اجازه بهانه تراشی بدهیم بلکه باید اهالی فن با آگاه سازی در بستر قانون نسبت به رفع فیلترینگ اقدامات لازم را انجام دهند.
رویداد۲۴  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت با اشاره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی به خبرنگار رویداد۲۴ گفت: ما شرقی ها در کارهایمان اعتدال نداریم و تصمیماتمان یا از روی افراط است که بر اساس آن همه نوع نوشته‌ای درشبکه‌های ارتباط جمعی به اشتراک می‌گذاریم یا به حالت تفریط استکه به معنای فیلترکردن اکثر شبکه‌های اجتماعی است که در این راه حتی به حداقل‌ها هم اکتفا نکرده و با هر نوع جریانی مخالفت می‌ورزیم.

او توضیح داد: انتخاب کردن راه افراط و تفریط مسیر را به انحراف می‌کشد لذا به جای کوته بینی در مسائل بهتراست مسئولان نظام به بیانی از ضوابط درست و قانونی در این رابطه بپردازند تا مسائل بنیادی کشور مورد احترام همگان قرار گیرد.

او با اشاره به نامه 6 وزیر و 2 نماینده مجلس عضو کمیته تعیین مصادیق برای رفع فیلترینگ توییتر، اظهار داشت: توئیتر شبکه‌ای است که به رغم فیلتر بودن جریان‌های مختلف رسمی کشور طی سال‌های اخیر در آن حضور جدی داشته‌اند. لذا اگر نظری مطرح می‌شود نباید به معنی حذف باشد بلکه باید مصلحت کشور و مصلحت مخاطب روشن شود و حد وسط اختیار شود تا به گروهی به طور ناحق ظلم نشود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت تاکید کرد: در فقدان بخش بزرگی از جامعه در توییتر دشمنان ایران به خصوص کشورهای عربی و غربی خصوصا آمریکا به استناد به صداهای موجود در این شبکه تصویری غیرواقعی ازجامعه ایران را ه رسانه‌های بین المللی نشان می‌دهند لذا صلاح است بر اساس مصلحت کشوراست عمل کنیم.

اکرمی تصریح کرد: وظیفه ما در دوجهت آگاه سازی و افشاسازی است و نباید به اجانب اجازه بهانه تراشی بدهیم بلکه باید اهالی فن با آگاه سازی در بستر قانون نسبت به رفع فیلترینگ اقدامات لازم را انجام دهند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان