تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

هشدار؛ بحران آب در اصفهان وخیم است

کشاورزان فلاورجانی هیچ نوع درآمدی جز تولید محصولات کشاورزی ندارند؛بنابراین سزاوار نیست کشاورز را بدون ایجاد فرصت های اشتغال تنها بگذاریم و این درحالی است که کشاورزانی که روزگاری زکات می دادند هم اکنون محتاج نان شبشان هستند و این امر به هیج وجه زیبنده کشاورزان کشور نیست که با سختی روزگار بگذرانند،بنابراین مسئولین باید فکر اساسی برای اقتصاد کشاورزان بکنند.
 رویداد۲۴ نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه بحران آب در استان اصفهان بسیار وخیم است، گفت: کشاورزانی که روزگاری زکات وخمس می دادند هم اکنون محتاج نان شب خود در فلاورجان هستند.
 
سیدناصر موسوی لارگانی درباره وضعیت منابع آبی دراستان اصفهان،گفت:صدای فریاد بسیاری از مردم از بی آبی دراستان اصفهان بلند شده است؛زیرا کمبود منابع آبی در استان اصفهان محدود به چند ساعت قطعی آب نیست بلکه موضوع قطعی آب به چند روز در یک هفته می رسدو این امر به شدت مردم را در تنگنا قرارداده است.
 
به نوشته خانه ملت، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:برای رفع بحران منابع آبی استان اصفهان، وزارت نیرو اعلام می کند ، منابع آبی را تخصیص داده است؛اما برداشت‌های بی رویه در بالادست مانع رسیدن منابع آبی به استان اصفهان می شود؛بنابراین اگر فکر چاره ای برای رفع بحران منابع آبی اصفهان نکند؛بطورحتم در چندماه آینده قریب به ۵ میلیون نفر از آب آشامیدنی در استان اصفهان محروم خواهند شد،بنابراین وزارت نیرو با برداشت های بی رویه منابع آبی مقابله جدی بکند؛زیرا اولویت تامین آب آشامیدنی مردم است.
 
وی ادامه داد:بی آبی،کشت محصولات کشاورزی در فلاورجان را متوقف کرده است و این درحالی است که اکثر کشاورزان فلاورجان شغل خود را از دست داده اند و برخی از کشاورزان به کشت محصولات کشاورزی در دیگر شهرستان‌ها مشغول شدند و عده ای دیگر نیز به کشورهای همچون ارمنستان، تاجیکستان برای اجاره زمین جهت کشت رهسپار شدند.
 
نماینده مردم فلاورجان درمجلس افزود:کشاورزان فلاورجانی هیچ نوع درآمدی جز تولید محصولات کشاورزی ندارند؛بنابراین سزاوار نیست کشاورز را بدون ایجاد فرصت های اشتغال تنها بگذاریم و این درحالی است که کشاورزانی که روزگاری زکات می دادند هم اکنون محتاج نان شبشان هستند و این امر به هیج وجه زیبنده کشاورزان کشور نیست که با سختی روزگار بگذرانند،بنابراین مسئولین باید فکر اساسی برای اقتصاد کشاورزان بکنند.
 
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس یادآورشد:بحران آب در استان اصفهان بسیار وخیم است؛بنابراین دولت باید با تمام قوا بحران منابع آبی در استان اصفهان را مرتفع کند.
 
 
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان