تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
وارثان ماندگار شماره 10

از پله تا رونالدینهو و نیمار؛ جذاب‌ترین شماره سلسائو

پیراهن شماره ۱۰ همواره جایگاه ویژه‌ای در فوتبال داشته و این موضوع در فوتبال برزیل نمود بیشتری داشته است.
از پله تا رونالدینهو و نیمار؛ جذاب‌ترین شماره سلسائو

رویداد۲۴ جام جهانی از روز پنجشنبه آغاز می‌شود اما برزیل یک هفته بعد اولین بازی خود را مقابل سوئیس انجام خواهد داد. در تیم برزیل، نیمار برای دومین بار در جام جهانی پیراهن شماره ۱۰ را بر تن می‌کند و به رکورد ریوالدو و ریولینو می‌رسد.

در جام ۱۹۵۴ پینگا هافبک خوش استایل برزیلی‌ها این پیراهن را بر تن داشت. او در جام جهانی بعدی پیراهنش را از دست داد و سال ۱۹۹۶ نیز در ۷۲ سالگی درگذشت. در ۱۹۵۸ پله شماره ۱۰ را در اختیار گرفت و دو بار متوالی برزیل را به قهرمانی جهان رساند و در سال ۱۹۷۰ نیز بار دیگر جام جهانی را فتح کرد. مهاجم تیم سانتوس در مجموع ۴ جام جهانی با برزیل تجربه کرد.

سپس رولینو، که در عضویت تیم کورینتیانس بود، صاحب این شماره شد. او دو مرتبه با شماره ده در جام جهانی بازی کرد اما برزیلی‌ها نتوانستند به قهرمانی برسند.

بعد از او نوبت زیکو بود که بهترین شماره تیم را در اختیار بگیرد. او نیز دو جام جهانی را با پیراهن شماره ۱۰ سپری کرد اما نتوانست برزیلی‌ها را به قهرمانی برساند. زیکو در هر دو جام بازیکن تیم فلامینگو بود.
 
پس از زیکو، سیلاس و رأی بازیکنان تیم اسپورتینگ لیسبون و پاری‌سن‌ژرمن شماره ۱۰ را در ایتالیا و آمریکا بر تن کردند و برزیلی‌ها در جام ۹۴ به قهرمانی رسیدند.

سپس ریوالدو فوق ستاره تیم بارسلونا به میدان آمد. او در جام ۹۸ و ۲۰۰۲ شماره ده را در اختیار داشت و برزیل همراه با این بازیکن در گام جهانی کره و ژاپن قهرمان شد؛ این آخرین قهرمانی سلسائو تاکنون بوده است.

رونالدینیو، کاکا و اکنون نیمار وارثان پیراهن شماره ۱۰ بوده‌اند و حالا اهالی فوتبال انتظار دارند فوق ستاره تیم پاری سن ژرمن، یک جام جهانی به موزه برزیل هدیه کند.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان