تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

برخورد با قاچاق پرتقال‌های مصری در آب‌های بوشهر

رویداد24- مدیر کل دفتر میوه‌ وزارت کشاورزی اعلام کرد که همچنان در برخورد با میوه‌های قاچاق مصمم هستیم و در ایام نوروز نیز برخورد‌هایی با قاچاق میوه‌ و وارد‌کنندگان آن صورت گرفته است.

حسین مهاجران - رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان - اعلام کرده که طرح مبارزه و جمع‌آوری میوه‌های قاچاق که در هفته های پایانی سال گذشته تشدید شده بود، مدتی است به دست فراموشی سپرده شده و همین موضوع موجب افزایش مجدد میوه‌های قاچاق در بازار شده است که در این میان پرتقال‌های مصری در صدر میوه‌های قاچاقی مانند انگور شیلی، گلابی چینی، لیموترش برزیل، سیب سبز فرانسوی، میوه اژدها و آواکادو قرار دارند.

این در حالی است که ابوالقاسم حسن‌پور - مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی - تصریح کرد که وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های متولی همچنان در برخورد با میوه‌های قاچاق و عاملان آن جدی و مصمم هستند و این وزارتخانه معتقد است که میوه‌های قاچاق باید از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیروی انتظامی کشف، ضبط و امحاء شوند، چرا که در این ایام ضریب شیوع آفت در بالاترین سطح خود قرار دارد.

وی افزود: در ایام عید چند لنج که حاوی پرتقال مصری بودند، کشف شد و با هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط ضمن عدم اجازه ورود به مرزهای ایران محموله برگشت خورد.

مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برخی وارد‌کنندگان در استان هرمزگان نیز قصد واردات انواع میوه را داشتند که با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی هیچ مجوزی به آنها داده نشد.

حسن‌پور تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای واردات هیچ نوع میوه‌ای به غیر از میوه‌های مجاز مانند موز، آناناس، نارگیل و غیره به هیچ میوه‌ای مجوز واردات نمی‌دهد و به محض دریافت گزارشی مبنی بر واردات قاچاق میوه آن را به دستگاه‌های متولی از جمله نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش خواهد شد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان