تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

گشت نسبت سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم است/ مشهد تافته جدا بافته نیست

باید توجه داشت که مشهد تافته جدابافته نیست که برخی برخوردها و طرح‌ها تنها در آنجا اجرا شود و نگاه مسئولین استان هم خارج از نگاهی باشد که در دیگر استان‌ها حکمفرماست.
گشت نسبت سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم است/ مشهد تافته جدا بافته نیست

رویداد۲۴ محمد آیتی: در روزهای گذشته صحبت‌های زیادی در خصوص تشکیل گشتی موسوم به «گشت نسبت» به خصوص در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده بود و در این خصوص کلیپ‌هایی هم دست به دست می‌شد. عده‌ای معتقدند بعد از گشت ارشاد، گشت نسبت برای کنترل نسبت افراد با یکدیگر است و چنانچه افراد در فضاهای عمومی در حال تردد باشند، پلیس و گشت نسبت حق دارد تا نسبت آن‌ها را با یکدیگر بداند!
 
هرچند عده‌ای مثل نصرا... پژمانفر، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی اجرای چنین طرحی را در حوزه انتخابیه خود رد می‌کند اما انتشار عمومی یکی از برنامه‌های صداو سیما در فضای مجازی نشان می‌داد این ماجرا قبلا اتفاق افتاده است.
 

بنیادی: مشهد تافته جدابافته نیست

بهروز بنیادی نماینده کاشمر در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره اینکه آیا گشت نسبت در شهر کاشمر در حال اجراست یا خیر، گفت: در کاشمر چنین روندی دنبال نمی‌شود. من هم خیلی در جریان این طرح نیستم و نمی‌دانم واقعا در مشهد یا شهرهای خراسان رضوی نیروی انتظامی روی به اجرای این طرح آورده یا نه؟ لازم است به شخصه از فرمانده پلیس خراسان رضوی این موضوع را سوال کنم تا از صحت و سقم آن باخبر شوم. البته مدت‌ها پیش در این خصوص چند کلیپ در فضای مجازی دیدم که نیروی انتظامی در حال اجرای این طرح است اما تمام ذهنیتی که تاکنون من در این رابطه داشتم محدود به همان کلیپ‌ها می‌شود.

او در ادامه و در پاسخ به اینکه اجرای این طرح می‌تواند به سالم‌سازی جامعه کمک کند، افزود: از نظر من این نوع برخوردها سرک کشیدن در زندگی مردم است و به هیچ عنوان جامعه را در مسیر درست و مثبتی قرار نمی‌دهد بلکه به نوعی اثرات بدتری را هم به جای خواهد گذاشت.
بنیادی در پایان درباره اینکه برای برخی این سوال پیش آمده که چرا این طرح تنها در استان خراسان رضوی در حال اجراست و آیا این موضوع می‌تواند دلیل خاصی داشته باشد، خاطرنشان کرد: لازم است این موضوع را به شخصه پیگیری کنم و ببینم واقعا این طرح در حال اجراست یا خیر، ولی باید توجه داشت که مشهد تافته جدابافته نیست که برخی برخوردها و طرح‌ها تنها در آنجا اجرا شود و نگاه مسئولان استان هم خارج از نگاهی باشد که در دیگر استان‌ها حکمفرماست.

حیدری: گشت نسبت نتیجه‌بخش نیست

غلامرضا حیدری نماینده تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره اثرات گشت نسبت، گفت: تجربه نشان داده که ایجاد محدودیت هرچه بیشتر شود عکس‌العمل به آن منفی خواهد بود. یعنی این نوع برخوردها نه تنها نتیجه‌بخش نیست بلکه برخلاف نظر اجراکنندگان طرح که فکر می‌کنند این نوع برخوردها بازدارنده است می‌تواند به تشدید آن موضوع خاص کمک کند.

او در ادامه افزود: فکر می‌کنم نظام باید نسبت به چنین موضوعاتی، رویکردش را واقع‌بینانه کند و از سیره ائمه استفاده کند، زیرا ما مسلمان هستیم و باید ببینیم که الگوها و نمادهای ما مسلمانان در رابطه با موضوعات مختلف چطور عمل می‌کرده و آنگاه ما هم به همان سبک عمل کنیم.

نماینده تهران در پایان خاطرنشان کرد: حداقل در ایران می‌توانیم این نتیجه را بگیریم که این نوع برخوردها نه تنها جواب مثبت نداده که حتی به مرور زمان شرایط را بدتر هم کرده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سوسیس
|
United States of America
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
1
در این شرایط بد اقتصادی به جای اینکه به مردم آزادی بدن دارن بنزین رو سرشون می ریزن و آتیششون میزنن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان