تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
نماینده شوش در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

آرامش به کارخانه نیشکر هفت تپه بازگشت/ هیچکدام از کارگران زندان نیستند

در زمانی که کارخانه هفت تپه در اختیار بخش دولتی بود با مشکلات خاص خودش دست و پنجه نرم می‌کرد و از طرفی مطالبات هم از کارخانه بالا بود. اینکه کارخانه در دو سال و نیم پیش به بخش خصوصی واگذار شد تنها برای سامان‌دهی امور بود. اکنون هم بناست برنامه‌های توسعه اقتصادی کارخانه در پیش گرفته شود تا در آینده شاهد عملیاتی شدن بسیاری از قول و قرارهایی که به مسئولین شهرستان و استان داده بودند باشیم.
آرامش به کارخانه نیشکر هفت تپه بازگشت/ هیچکدام از کارگران زندان نیستند

رویداد۲۴- محمد آیتی: چندماهی است که هرازگاهی اخباری مبنی بر اعتصاب کارگران کارخانه‌ها یا صنف‌های مختلف به گوش می‌رسد. به نظر می‌رسد تمام این اعتراضات ریشه در مسائل اقتصادی و نارضایتی افراد از عدم پرداخت حق و حقوق خود دارد. یکی از اعتصابات کارگری که اخبارش در صدر بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفته، اعتصاب کارگران شرکت کشت و صنعت «نیشکر هفت تپه» بود که پس از برقرای آرامش نسبی کارگران و از سرگیری فعالیت کارخانه، همه منتظر عملی شدن وعده صاحبان آن هستند.

مالکان کارخانه می‌گویند با کارگران تسویه حساب کرده‌ایم

سیدراضی نوری، نماینده شوش در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره آخرین وضعیت اعتصاب کارگران کارخانه هفت تپه، گفت: با توجه به نشست‌هایی که استاندار، مجموعه شورای تامین استان و بنده با مجموعه سرمایه‌گذاران کارخانه هفت تپه داشتیم، آرامش نسبی برای کارگران به وجود آمده و حقوق معوقه آن‌ها تا پایان ماه اسفند سال گذشته پرداخت شده است و با صحبت‌هایی که صورت گرفت بنا بر این شد که در این هفته یا هفته آینده حقوق فروردین کارگران هم واریز شود. خدا را شکر روند مثبت و رو به آرامشی در پیش گرفته شده که ان‌شاءالله این مسیر ادامه داشته باشد.

نماینده استان خوزستان در پاسخ به اینکه آیا کارگران به غیر از ماه‌های پایانی سال 96، از گذشته هم طلبکارند؟ افزود: خیر، کارگران دو هفته پیش هرچه بابت حقوق تا پایان اسفند سال گذشته طلبکار بودند تسویه کردند، البته عده‌ای از کارگران حقوق اسفند خود را دریافت نکردند که قرار شد در این دو، سه روز آینده آن‌ها هم حقوق خود را تا پایان سال 96 دریافت کنند. البته این صحبت‌هایی که من مطرح می‌کنم و اطلاعاتی که می‌دهم بر اساس گفته‌های مالکان کارخانه است. از طرفی بازنشستگان این کارخانه و پیمانکاران دیگری هم طلب‌هایی داشتند که مشکلات این افراد هم در حال حل و فصل شدن است.

منتظر برنامه‌های توسعه اقتصادی کارخانه هستیم

نوری در مورد اینکه آیا از زمانی که کارخانه از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شده، روند اداره این بنگاه اقتصادی با چالش روبرو شده است، گفت: در زمانی که کارخانه در اختیار بخش دولتی بود با مشکلات خاص خودش دست و پنجه نرم می‌کرد و از طرفی مطالبات هم از کارخانه بالا بود. اینکه کارخانه در دو سال و نیم پیش به بخش خصوصی واگذار شد تنها برای سامان‌دهی امور بود. اکنون هم بناست برنامه‌های توسعه اقتصادی کارخانه در پیش گرفته شود تا در آینده شاهد عملیاتی شدن بسیاری از قول و قرارهایی که به مسئولان شهرستان و استان داده بودند باشیم.

مخالف واگذاری به بخش خصوصی بودم

نماینده شهرستان شوش در پاسخ به اینکه موافق این واگذاری به بخش خصوصی بوده است، اذعان کرد: به عنوان نماینده مردم شوش از ابتدا مخالف این واگذاری بودم و دلیلش هم دغدغه مردم بود. به هر حال مردم در تمام این سال‌ها به یک مجموعه دولتی اعتماد کرده بودند و نباید اعتماد آن‌ها سلب می‌شد. اما پس از واگذاری دیدیم که بخش خصوصی شرایطی را به وجود آورد که در برخی حوزه‌ها کار را به نحو احسن به جلو هدایت شد و البته در بخش‌هایی هم کار با مشکلاتی روبرو شد که امیدوارم به مرور زمان این مسائل هم حل شود.

هیچ کارگری در بازداشت و زندان نیست

او درباره کارگران کارخانه هفته تپه که گفته می‌شود پس از اعتصابات، دستگیر و روانه زندان شدند، خاطرنشان کرد: اصلاٌ چنین موضوعی صحت ندارد و تنها یکسری از کارگران را پس از اعتراضات بازداشت موقت کردند که این موضوع هم در یک بازه زمانی کوتاه حل شد و اکنون هیچ کارگری در بازداشت و زندان نیست.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان