تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
جام جهانی سخت در انتظار مسی؛

آرژانتین سمپائولی دور از رسانه‌ها

جنجال هیچ وقت از تیم ملی آرژانتین فاصله زیادی نمی‌گیرد. آلبی سلسته شنبه شب بارسلونا را ترک کرد تا به روسیه و جام جهانی برود. بعد از 10 روز پرماجرایی که در پایتخت کاتالونیا داشت و امیدوارند در جام جهانی همه چیز آرام پیش برود.
آرژانتین سمپائولی دور از رسانه ها

رویداد۲۴ آرژانتین 10 خرداد وارد بارسلونا شد و این شهر برای آن انتخاب شد که ستاره و چهره اصلی تیم، لیونل مسی احساس راحتی داشته باشد اما این حضور کوتاه در این شهر سرشار از داد و قال و تشویش بود. ابتدا رسانه‌های آرژانتین گله کردند که زمان آزاد بازیکنان خیلی زیاد است و در طول این سفر برنامه‌ریزی برای هیچ کنفرانس خبری صورت نگرفته است.

آرژانتین قرار بود یک بازی دوستانه با تیم رژیم صهیونیستی ترتیب دهد که به علت شرایط سیاسی خاورمیانه و ناامنی و تهدید بخصوص مسی این بازی لغو شد. کادر فنی از ابتدا هم خواهان این بازی نبودند چون این سفر طولانی در آستانه جام جهانی به صلاح تیم نبود هرچند این بازی فرصتی برای خورخه سامپائولی بود که ترکیب و چینش تیمش را انتخاب کند؛ تنها بازی تدارکاتی آرژانتین برد 4 بر صفر برابر هاییتی در بوینوس آیرس بود که بیشتر به یک مسابقه تمرینی شباهت داشت.

سه ماه قبل، سامپائولی امیدوار بود سیستم ابداعی خودش 2-3-3-2 با حضور مسی در قلب آن را امتحان کند و مایل بود با این سیستم بیشترین بهره را از حضور ستاره بارسلونا بگیرد اما مسی دو بازی با ایتالیا و اسپانیا را از دست داد و تنها توانست از دور شاهد شکست 6 بر یک تیمش مقابل اسپانیا در مادرید باشد.

در بارسلونا بیشتر جلسات تمرین پشت درهای بسته برگزار شد و تنها 15 دقیقه به رسانه‌ها اجازه فعالیت داده شد؛ درست وقتی که به نظر می‌رسید سامپائولی بهترین ترکیب را برای تیمش پیدا کرده، خبر رسید مانوئل لانسینی دچار مصدومیت رباط صلیبی زانوی راست شده و به این ترتیب هافبک وستهم را از دست دادند. سامپائولی هم انزو پرس باتجربه را جایگزین او کرد و بعد راهی مسکو شدند برای حضور در جام جهانی که در آن در گروه D با تیم‌های ایسلند، کرواسی و نیجریه روبه‌رو می‌شوند.

با بحث‌های زیادی که درباره این تصمیم وجود دارد و انتقادات مستمری که از تیم و سامپائولی در آرژانتین می‌شود، به نظر می‌رسد فضای ملتهب پیرامون «سلکسیون» ادامه داشته باشد. به سختی می‌توان اسم این را یک آماده‌سازی ایده‌آل برای جام جهانی گذاشت.
منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان