تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
با درخواست نمایندگان مجلس؛

بازار خودرو ساماندهی می‌شود

روز گذشته، ۱۲ نفر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تقاضای مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو به مدت ۶ ماه را ارائه کردند که با اکثریت آرا تصویب شد.
شاید ۶ ماه دیگر


رویداد۲۴ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶، تعداد ٢١٧ نماینده مجلس شورای اسلامی خواهان ساماندهی بازار خودروی کشور شده بودند. این طرح دوفوریتی شامل مواردی چون کاهش تعرفه خودرو به ۵۵ درصد، کاهش سالانه ۵ تا ۱۰ درصدی تعرفه خودروهای وارداتی، حذف عوارض واردات خودروهای هیبرید و همچنین حذف عوارض خودروهای غیر هیبرید با سوخت یورو ۵ و ۶ می‌شد. سوم اردیبهشت‌ماه امسال، دو فوریت طرحی ساماندهی بازار خودرو به رأی گذاشته و با مخالفت نمایندگان مواجه شد تا به‌صورت یک فوریتی در دستور کار مجلس باشد. طبق این طرح، دولت مکلف است حقوق ورودی خودروهای سواری را از سال ۹۷ به‌صورت تدریجی کاهش دهد تا در سال پایانی سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ به حداکثر ۲۰ درصد برسد.

ولی ملکی در خصوص نشست سه‌شنبه ۲۲ خردادماه کمیسیون صنایع و معادن، اظهار داشت: با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور کار کمیسیون قرار گرفت مخالفین و موافقین ثبت‌نام‌کرده نظرات خود را مطرح کردند. در نهایت ۱۲ نفر از اعضای کمیسیون تقاضای مسکوت ماندن طرح به مدت ۶ ماه را ارائه کردند که بعد از اظهار نظر مخالفین و موافقین با اکثریت آرا تصویب شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه این نشست، مسائل و مشکلات تأمین ارز و تولید را تشریح کردند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یک هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اختیار مردم است که این میزان به هر بخش اقتصادی وارد شود باعث نابسامانی در آن بخش می‌شود، خاطرنشان کرد: در یک روز طی ۲ ساعت، ۴ هزار نفر برای خرید خودرو پراید ثبت نام کرده‌اند، بخشی از نقدینگی موجود در دست مردم به سمت بازار خودرو حرکت کرده و این بازار را متشنج و حاشیه بازار ایجاد کرده است.

منبع: زومیت
برچسب ها: بازار خودرو ، خودرو
نظرات شما
پیشخوان