تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

به‌روزرسانی فنی مزدا میاتای ژاپنی

شایعه‌های مربوط به توسعه نسخه قوی‌تر MX-5 میاتا درست از آب درآمد.
به‌روزرسانی فنی مزدا میاتای ژاپنی

رویداد۲۴ نشریه کار واچ ژاپن این فرصت را داشته تا نسخه پیش‌تولیدی این رودستر بازنگری شده را براند و جزئیات مربوط به آن را نیز منتشر کند. 

پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری میاتا هم‌اکنون قدرت 182 اسب بخاری دارد که افزایش قابل‌توجهی نسبت به قدرت 155 اسبی مدل کنونی نشان می‌دهد. گشتاور قلب آهنین این خودرو نیز از 201 به 205 نیوتون متر رسیده است. 

مزدا به منظور دستیابی به این خروجی بیشتر کل قوای محرکه را اورهال کرده است. پیستون‌های جدید هم‌اکنون 27 گرم سبک‌تر بوده و وزن میله‌های اتصال نیز 41 گرم کمتر شده است.

به منظور تنفس بهتر، پیشرانه‌ی میاتا سوپاپ‌های خروج بزرگ‌تر و پهن‌تری دارد. همین بهبودها باعث شده‌اند ردلاین پیشرانه از 6800 به 7500 برسد. علاوه بر قدرت بیشتر، تغییراتی نیز صورت گرفته که باعث افزایش راندمان گرمایی و کاهش آلایندگی‌ها شده است. از دیگر قطعات جدید پیشرانه می‌توان به فلایویل دو جرمی اشاره کرد.

اگرچه پیشرانه قلب هر خودروی اسپورتی است اما همه موضوعات به آن ختم نمی‌شود. مهندسان مزدا بوش‌های نرمی در سیستم تعلیق نصب کرده‌اند که ظاهراً احساس فرمان‌پذیری را بهبود بخشیده است. داخل کابین نیز برای اولین بار فرمان تلسکوپی به کار گرفته شده است.

تصاویر منتشر شده توسط کار واچ تغییرات بدنه قابل‌توجهی را در میاتا نشان نمی‌دهند. البته باید گفت اصلاحات کوچکی همچون کابین چرمی و رینگ‌های روشن‌تر اعمال شده‌اند.

خب حالا باید به برخی اخبار بد هم اشاره کنیم. از مدیران مزدا درباره اعمال این تغییرات روی میاتاهای بازار آمریکا هم سؤال شده و آن‌ها گفته‌اند:"به عنوان سیاست استاندارد شرکت ما درباره گمانه‌زنی‌های صورت گرفته اظهارنظر نمی‌کنیم."

به نظر نمی‌رسد که مزدا میاتای بازار آمریکا به‌روزرسانی شود. البته ژاپنی‌ها درباره زمان عرضه نسخه فیس لیفت میاتای ژاپن اظهارنظری نداشته‌اند.

برچسب ها: مزدا
نظرات شما
پیشخوان