تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

لاریجانی: دولت در اجرای قانون اقتصاد مقاومتی تخلف کرده است/ نماینده دولت: قانون در عمل اجرا شده اما دارای ابهام است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:در هر صورت تخلف صورت گرفته و توضیحات شما هم اشکال عدم اجرای قانون را رفع نکرد. در سطح قوه مجریه جلساتی برقرار شد ، اما قرار بود این جلسات برای هماهنگی قوا تشکیل شود و این قانون به دولت ابلاغ شده بود. دولت باید در جهت اجرای آن قدم برمی داشت.

رویداد۲۴-رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:در هر صورت تخلف صورت گرفته و توضیحات شما هم اشکال عدم اجرای قانون را رفع نکرد. در سطح قوه مجریه جلساتی برقرار شد ، اما قرار بود این جلسات برای هماهنگی قوا تشکیل شود و این قانون به دولت ابلاغ شده بود. دولت باید در جهت اجرای آن قدم برمی داشت.در جریان جلسه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون حمایت از تولید ملی در مورد نحوه اجرای قانون اقتصاد مقاومتی، نماینده دولت به بیان گزارشی در این خصوص پرداخت و گزارشی از افزایش تولید در بخش‌های مختلف را ارائه کرد و آن را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست. 

علی لاریجانی در این میان خطاب به وی گفت: قرار بود جلسات هماهنگی اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، معاون اول قوه قضائیه و نایب رئیس مجلس برگزار شود، چرا در انجام این مهم تعلل شد و این جلسات برگزار نشد؟ 

نماینده دولت در پاسخ به سوال رئیس مجلس اظهار داشت: این قانون در عمل اجرا شده اما دارای ابهاماتی است. ضمن اینکه مشخص نیست چه کسی مسئول انجام آن است و دبیرخانه در کجا باید تشکیل شود.

رئیس قوه مقننه در واکنش به اظهارات نماینده دولت تصریح کرد: قانون که ابهامی نداشته و صراحتا اعلام شده است و در آن توضیح داده شده که ستادی با حضور معاون اول دو قوه و نایب رئیس مجلس تشکیل شود. اما اگر ابهامی هم داشت در دو، سه سال گذشته از ما در مورد آن می‌پرسیدید. 

نماینده دولت در پاسخ خاطرنشان کرد: دولت می‌پنداشت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نهادسازی مناسبی دارد که طی آن می‌تواند اهداف ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی را در جهت تحقق اهداف آن جلو ببرد.

وی ادامه داد: ما قانون را در این چارچوب با دعوت از نایب رئیس مجلس و معاون اول قوه قضائیه اجرا کردیم و دولت اقداماتش را ذر این زمینه انجام داده است. 

لاریجانی هم در واکنش به این سخنان ابراز داشت: در هر صورت تخلف صورت گرفته و توضیحات شما هم اشکال عدم اجرای قانون را رفع نکرد. در سطح قوه مجریه جلساتی برقرار شد، اما قرار بود این جلسات برای هماهنگی قوا تشکیل شود و این قانون به دولت ابلاغ شده بود. دولت باید در جهت اجرای آن قدم برمی‌‌داشت.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان