تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
سخنگوی کمیسون آموزش در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

4 مدیر نظارتی به خاطر تجاوز به دانش آموزان عزل شدند/ شورای نظارت بر مدارس غیردولتی در حال بررسی انحلال مدرسه

مدرسه پسرانه معین درحالی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد که 4 تن از مدیران این مدرسه اخراج شده‌اند و برخی از دانش‌آموزان نیز در راه رفت و آمد به پزشکی قانونی برای بررسی میزان خسارت روحی و روانی هستند.

رویداد۲۴ بحث تعطیلی یا عدم تعطیلی مدرسه یکی از موضوعات مورد بحث مسئولان و خانواده‌های دانش آموزان است که همچنان منتظر تصمیم شورای عالی نظارت مانده است. درحالی که برخی از مسئولان اصرار بر تعطیلی مدرسه دارند، برخی از خانواده‌های دانش‌آموزان معتقدند تغییر مدرسه فرزندانشان با آسیب‌های بیشتری همراه خواهد بود و بعضا باعث انگشت نما شدن دانش‌‌آموزان می‌شود.

4 نفر از مدیران مدرسه معین عزل شدند
میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به آخرین بحث‌‌ها در این کمیسیون در مورد آخرین وضعیت مدرسه معین گفت: دوبار مسئولان آموزش و پرورش را به کمیسیون دعوت کردیم و آخرین گزارشی که در اختیار ما قرار گرفت این بود که 4 نفر از مدیران مدرسه که وظیفه نظارتی داشتند، عزل شدند و پرونده نیز در اختیار شورای نظارت بر مدارس غیردولتی برای بررسی انحلال قرار گرفته است. از سوی دیگر هم منتظریم ببینیم رای دادگاه در خصوص متهم این پرونده چه خواهد بود.

موافق صدرصدی انحلال مدرسه هستم/ نظام آموزشی را لکه دار کردند
میرزاده با بیان اینکه به صورت صدرصدی و قاطعانه با انحلال مدرسه موافق هستم خاطرنشان کرد: موافق تعطیلی مدرسه هستم زیرا نظام تعلیم و تربیت را لکه دار کرده است. نمی‌توانیم اجازه دهیم هر کسی هر کاری دلش خواست انجام دهد و برخوردی هم صورت نگیرد. این یک مدرسه غیردولتی است و نظارت و دقت باید بر آن بیشتر صورت می‌گرفت. نظام به این افراد اعتماد کرده و به آن‌ها مجوز داده است، اما آن‌ها به بخش نظارتی خود عمل نکرده‌اند و دیگر نمی‌توان به همچین مدرسه‌ای اعتماد کرد.

مدرسه معین خطوط قرمز را رعایت نکرد
این نماینده مجلس، ادامه داد: کار شورای نظارت این است که به وظیفه نظارتی خود عمل کند اما زمانی که آبروی نظام آموزشی را می‌برند، دیگر قابل اعتماد نیستند. ممکن است افراد و معلمان برجسته‌ای هم در آن مدرسه حضور داشته باشند ولی با فضایی که ایجاد شده است، شاید دیگر به صلاح نباشد که این مدرسه کماکان فعالیت خود را ادامه دهد. دانش‌آموزان دچار آسیب‌های روحی و روانی شده‌اند و خانواده‌ها نیز درخواست‌هایی را دارند که مدرسه فعال نباشد تا سایر مدارس دولتی و غیردولتی بدانند که خط‌وط قرمزی در نظام آموزشی، جامعه و خانواده‌های ما وجود دارد که جای هیچ‌گونه اغماضی در این خصوص وجود ندارد.

شورای عالی نظارت، مدرسه را تعطیل نکند، باید به ما پاسخگو باشد
میرزاده با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیرنده نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت شورای نظارت است، تصریح کرد: مجلس نمی‌تواند در این خصوص تصمیمی بگیرد، شورای نظارت بر مدارس غیردولتی پرونده را بررسی می‌کند، رای قوه قضاییه را نگاه می‌کنند و بعد از آن تصمیم می‌گیرند که آیا مدرسه باید تعطیل شود یا خیر؟ به عنوان کمیسیون آموزش پیشنهاد کردیم که اگر مدرسه منحل شود بهتر است و سریعا در این خصوص اقدام کنید. شورای نظارت یا تصمیم به انحلال می‌گیرد یا اینکه باید به کمیسیون آموزش بیایند و اعضا را قانع کنند که به چه دلیل تصمیم به عدم تعطیلی مدرسه گرفته‌اند.

حتما که نباید تابلو بزنیم و بگویم این دانش‌آموزان از مدرسه معین می‌آیند
سخنگوی کمیسیون آموزش، در پاسخ به این سوال که آیا مشکلی برای انتقال دانش آموزان به مدارس دیگر ایجاد نمی‌شود، گفت: طبیعتا دانش آموزان از مدرسه فارغ التحصیل می‌شوند، به مقاطع بالاتری می‌روند، مانند همه دانش آموزان لذا فکر نمی‌کنم مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد و لزومی ندارد که اگر بچه‌ای از این مدرسه به مدرسه‌ای دیگر می‌رود، تابلو بزنیم و اعلام کنیم که این دانش آموز از آن مدرسه آمده است. طبیعتا مدیران و پرسنل مدارس با این مسائل آشنا هستند و آن‌ها را رعایت می‌کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تجاوز ، دانش ، آموزان ، مدارس
نظرات شما
پیشخوان