تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
ویوو نکس اس رسما معرفی شد؛

نمایشگر بدون حاشیه و بدون بریدگی

ویوو به‌طور رسمی گوشی نکس اس را معرفی کرد. این گوشی از نمایشگر بدون حاشیه و فاقد بریدگی در کنار حسگر اثر انگشت زیر سطح نمایشگر بهره می‌برد.
نمایشگر بدون حاشیه و بدون بریدگی

رویداد۲۴ طرح مفهومی ایپکس (APEX) که توسط ویوو ارائه شد، اکنون به یک محصول نهایی تبدیل شده‌ است. این محصول که ویوو نکس اس (NEX S) نام دارد، از نظر مشخصات فنی یک پرچم‌دار قلمداد می‌شود و در کنار آن از برخی ویژگی‌های استثنائی نیز برخوردار است.

ویوو توانسته است نسبت نمایشگر به مساحت کلی پنل جلوی گوشی را به عدد فوق‌العاده‌ی ۹۱.۲۴ درصد برساند؛ برای دست‌یابی به چنین نسبتی، ویوو حاشیه‌ی قسمت پایین نمایشگر را به حداقل رسانده و در قسمت فوقانی نیز خبری از بریدگی یا ناچ (Notch) نیست. این تولیدکننده‌ی چینی، نمایشگر سوپرآمولد ۶.۵۹ اینچی نکس اس را Ultra FullView Display می‌نامد؛ این نمایشگر دارای رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس (۲۳۱۶ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نسبت طول به عرض ۱۹.۳ به ۹ است.

مهم‌تر از همه، در این گوشی مانند گوشی مفهومی ایپکس و گوشی ویوو ایکس ۲۱ یو‌دی، از حسگر اثر انگشت زیر سطح نمایشگر استفاده شده است. به ادعای ویوو، در نکس اس ضریب خطای حسگر اثر انگشت ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و سرعت عملکرد آن ۱۰ درصد افزایش یافته است. با توجه به این مسئله که نمایشگر نکس اس تقریبا تمام فضای جلوی گوشی را به خود اختصاص می‌دهد، طراحان ویوو برای دوربین جلو از همان طرح پریسکوپی موجود در گوشی مفهومی ایپکس استفاده کرده‌اند. دوربین جلوی نکس اس ۸ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 است. ویوو ادعا می‌کند این مکانیزم پریسکوپی که از یک میکروموتور بهره‌ می‌برد، می‌تواند تا ۵۰ هزار بار مورد استفاده قرار بگیرد.

بلندگوی گوشی جای خود را به نمایشگر لرزان داده است. این فناوری که توسط ویوو Screen SoundCasting نام گرفته، مشابه فناوری القای استخوانی است که در برخی هدست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌ ادعای ویوو، استفاده از این فناوری موجب تولید صداهای زیرِ نرم‌تر و بِیس بهتر خواهد شد. ویوو این محصول جدید را به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز کرده‌ است. در کنار این پردازنده، نکس اس به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است؛ در زمینه‌ی حافظه‌ی ذخیر‌سازی مشتریان می‌توانند بین دو گزینه‌ی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت، یکی را انتخاب کنند.

متأسفانه در بخش دوربین، دست کم روی کاغذ، نکس اس از رقبای خود عقب خواهد ماند. در قسمت پشت گوشی شاهد استفاده از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.8 و یک سنسور ثانویه‌ی ۵ مگاپیکسلی با f/2.4 هستیم؛ ترکیبی که نکس اس از ویوو ایکس ۲۱ یودی به ارث برده است. برای دوربین این گوشی انتظار اعداد و ارقام بالاتری داشتیم؛ اما ممکن است کارایی این دوربین در دنیای واقعی چشم‌گیر باشد.

نکس اس برای تأمین نیرو از یک باتری نسبتا بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند و به‌ لطف شارژر ۲۲.۵ واتی عرضه‌شده به‌ همراه این گوشی، می‌توان باتری نکس اس را به‌سرعت شارژ کرد. محصول جدید ویوو از اندروید ۸.۱ اوریو به همراه چهارمین نسخه از رابط کاربری اختصاصی ویوو، موسوم به Funtouch OS استفاده می‌کند. این رابط از چندین بهینه‌سازی متکی به هوش مصنوعی نیز بهره‌ می‌برد.

در کنار موارد فوق، نکس اس به دستیار هوشمند اختصاصی ویوو، موسوم به Jovi نیز مجهز است و یک کلید اختصاصی هم در قسمت کناری گوشی برای فعال‌سازی آن در نظر گرفته شده‌. Jovi می‌تواند کارهایی مانند شناسایی تصاویر، اجرای اپلیکیشن‌ها و اجرای چندین فرمان صوتی مختلف را به انجام برساند. دوربین اصلی گوشی هم از قابلیت‌های متکی بر هوش مصنوعی بهره می‌برد؛ برای مثال می‌توان به تشخیص صحنه‌، فعال‌سازی حالت HDR، اعمال فیلتر و ترکیب تصاویر اشاره کرد.

بنا بر اعلام ویوو، پیش‌سفارش نکس اس از امروز (۲۳ خردادماه) شروع خواهد شد و از دوم تیرماه (۲۳ ژوئن) امکان خریداری این گوشی از فروشگاه‌های فیزیکی نیز میسر خواهد بود. نکس اس با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۴۴۹۸ یوآن (۷۰۲ دلار) به فروش خواهد رسید؛ این در حالی است که برای خرید مدل ۲۵۶ گیگابایتی باید مبلغ ۴۹۹۸ یوآن (۷۸۰ دلار) پرداخت کنید. در حال حاضر، عرضه‌ی این گوشی تنها به کشور چین محدود است و زمان عرضه‌ی بین‌المللی آن مشخص نیست. با توجه به این مسئله که ویوو ایکس ۲۱ یودی مدت‌ها پس از عرضه در چین به بازارهای جهانی راه پیدا کرد؛ احتمالا نکس اس نیز به این زودی‌ در بازارهای جهانی عرضه نخواهد شد.
منبع: زومیت
برچسب ها: گوشی ، گوشی هوشمند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان