تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

بلاتکلیفی متقاضیان مسکن مهر پردیس/ پیمانکار پول بیشتر می‌خواهد، واحدها را تحویل نمی‌دهند

مدیر روابط عمومی شرکت عمران پردیس می‌گوید مقصر اصلی تاخیر تحویل فاز 5 پردیس پیمانکاران هستند و از آنجایی که به دنبال اخذ مبالغ بیشتری از مردم بودند پروژه را متوقف کردند.
بلاتکلیفی متقاضیان مسکن مهر پردیس/ پیمانکار پول بیشتر می‌خواهد، واحدها را تحویل نمی‌دهند
رویداد۲۴ واحدهای مسکن مهر با پیشرفت کم و هزینه‌های بالای ساخت، عرصه را برای بسیاری از متقاضیان که چند سالی است امید به خانه‌دار شدن دارند تنگ کرده است.

بدعهدی پیمانکاران در تحویل واحدها و افزایش قیمت خانه‌ها، خریداران را نگران تامین هزینه‌های اضافی کرد و در نهایت گروهی از متقاضیان برای رسیدگی به مطالباتشان در فکر اعتراض دسته جمعی بودند اما شنیده شده پیش از آغاز اعتراض با پیامک‌های تهدیدآمیز مواجه شده‌اند. در این میان کارفرما، پیمانکار را مقصر می‌خواند و پیمانکار اعتقاد دارد بخاطر گرانی باید پول بیشتری دریافت کند.

تعلل در تحویل واحدها به چه دلیل است؟

یکی از متقاضیان مسکن در فاز 5 پردیس به رویداد۲۴  گفت: یک سال پیش مجتمع را افتتاح کردند اما یک بار درب واحدها قفل زدند و تحویل دادند. بار دیگر هم پول بیشتر خواستند. این در حالی است که فازهای دیگر نظیر 8 و 11 همزمان یا شاید دیرتر از ما اقدام کردند اما تحویل واحدهای آنان زودتر از ما صورت گرفته است و با وجودیکه 70 درصد پروژه انجام شده است، اما در تحویل واحدها تعلل می‌کنند و این امر در شرایطی که خانواده‌ها از نظر مالی بسیار در مضیقه هستند و با اجاره‌های سنگین روزگار می‌گذرانند، بسیار نگران‌کننده است. بسیاری از مردم به افزایش قیمت‌ها معترض هستند و تحمل هرگونه اضافه پرداختی از سوی خانواده‌ها وجود ندارد.

سهم آورده متقاضیان بلا استفاده در حساب مانده است

شهمیری مدیر روابط عمومی شرکت عمران پردیس درگفت‌وگو با رویداد۲۴ تاکید می‌کند که افزایش قیمتی وجود نداشته است چراکه این موضوع را خط قرمز شرکت خود می‌داند. با اینهمه خریداران این موضوع را تایید نمی‌کنند و معتقدند بخشی از پول در حساب‌ها دست نخورده مانده است؛ چنانچه یکی از متقاضیان می‌گوید اگر قرار به افزایش قیمت نیست چرا این موضوع را به ما اعلام کرده‌اند. ضمن اینکه اگر مشکل پیمانکاران و انبوه‌سازان، قیمت پایین ساخت مسکن مهر است چرا تاکنون بیش از 20 درصد از حساب‌ها برداشت نشده است و سهم آورده متقاضیان چندین ماه بلااستفاده در حساب‌ها مانده است و د رمراحل اجرای پروژه هیچ پیشرفتی صورت نگرفته است.

پیمانکارانی که به دنبال پول بیشتر هستند 

درباره برداشت 20 درصدی از مدیر روابط عمومی عمران پردیس سوال پرسیدیم اما او ضمن اظهار بی‌اطلاعی، دلیل تاخیر تحویل پروژه را قصور پیمانکار خواند و گفت: پیمانکاران به دنبال اخذ مبالغ بیشتری از مردم هستند اما شرکت عمران با چنین رویکردی موافق نیست و وظیفه پیمانکار این است که وظیفه خود را انجام دهد و درقبال انجام کار خود مبالغ خود را از این شرکت دریافت کند.

او بیان کرد: با افتتاح یکسری از واحدها امیدواریم مراحل تحویل هرچه زوتر به پایان برسد و مردم در واحدهای خود سکونت کنند البته پس از اعتراضات مردم جلساتی با پیمانکاران گذاشته و تا جای ممکن آنها را مجاب به ادامه کار و تحویل واحدها کردیم.

پیمانکار فاز 5 پردیس کیست؟

شهمیری اظهار کرد: پیمانکار فاز 5 پردیس متعلق به شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان است که توسط زیرمجموعه‌های شرکتی خود، این واحدها را برای ساخت به عهده گرفته است و کاملا واضح است که هر میزان دولت و مردم برای پیشبرد واحدها هزینه کنند تا زمانیکه پیمانکار کار را به طور جد انجام ندهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در پروژه نخواهد افتاد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان