تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

جلسه روز دوشنبه رئیس‌‌‌جمهور برای تصمیم‌‌‌گیری نهایی درباره گرانی خودرو/ خودروسازلن خودروها را با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار دهند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: بحث خودرو مطرح شد که الان در چند روز گذشته یک فضای احساسی و روانی به وجود آمده است. بحث شد آن خود خودروسازان با همان قیمتی که هست خودرو را در اختیار مردم قرار بدهند. درنتیجه موضوع گرانی یکی از موضوعات جدی است که آقای رئیس جمهور امروز تاکید کردند.

رویداد۲۴-رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: بحث خودرو مطرح شد که الان در چند روز گذشته یک فضای احساسی و روانی به وجود آمده است. بحث شد آن خود خودروسازان با همان قیمتی که هست خودرو را در اختیار مردم قرار بدهند. درنتیجه موضوع گرانی یکی از موضوعات جدی است که آقای رئیس جمهور امروز تاکید کردند.سیدمحمود واعظی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص جلسه امروز کابینه گفت: موضوعات مختلفی در هیات دولت بررسی شد و مصوباتی هم داشتیم که این مصوبات انجام خواهد شد. مهمترین بحث گرانی بود. تاکنون شاهد این هستیم که بخش‌‌‌هایی که ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی می‌‌گیرند، محاسباتی برای فروش با ارز بالاتر انجام می‌‌دهند. آقای رئیس‌‌جمهور خواستند که تمام دستگاه‌‌‌های ذی ربط به این موضوع رسیدگی کنند و از طرف دیگر، آن اجناسی که در انبار است، به سرعت باید در خدمت مردم قرار بگیرد.

رئیس‌‌‌جمهور دوشنبه آینده جلسه‌‌‌‌ای برای تصمیم‌‌‌گیری نهایی درباره گرانی خودرو دارد

وی با اشاره به گرانی خودرو اظهار داشت: بحث خودرو در جلسه امروز هیات دولت مطرح شد. در چند روز گذشته یک فضای احساسی و روانی در این باره به وجود آمده است. بحث شد خودروسازان با همان قیمتی که هست، خودرو را در اختیار مردم قرار بدهند. در نتیجه موضوع گرانی یکی از موضوعات جدی است که آقای رئیس‌‌‌جمهور امروز نسبت به آن تاکید کردند و همه دستگاه‌‌‌های ذیربط را مسئول کردند و قرار شد کار کنند. رئیس‌‌‌جمهور دوشنبه آینده هم جلسه‌‌‌‌ای برای تصمیم‌‌‌گیری نهایی خواهند داشت.

ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را به همه آنهایی که ثبت سفارش می‌‌‌کنند، واگذار می‌‌‌کنیم

رئیس دفتر رئیس‌‌‌‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا درخصوص ارز و سکه هم دستوراتی صادر شد یا خیر؟ تصریح کرد: ما ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را به همه آنهایی که ثبت سفارش می‌‌‌کنند، واگذار می‌‌‌‌کنیم و درباره سکه هم صحبت شد. قرار شده درباره این موضوع هم بحث و تصمیم‌‌‌گیری شود.

واعظی در پاسخ به این سوال که آیا دولت دستورالعمل خاصی برای مقابله با موج گرانی‌‌‌هایی که موضوع جلسه هم بود صادر کرد یا سرفصل اولویت‌‌داری را برای دستگاه‌‌‌ها تعیین شد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: اولویت‌‌‌ها تعیین شد. این مسائل از موضوعاتی است که باید با اصناف، تولیدکنندگان، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی مشورت شود که آنچه که ما تصمیم می‌‌گیریم همه اقناع برای اجرا باشد.

دستور رهبری برای تشکیل جلسه سران قوا برای موضوعات اقتصادی

وی درباره گفت‌‌‌وگوهای مشترک ابراز داشت: از هفته گذشته که این موج به وجود آمد، این گفت‌‌وگوها آغاز شده است و تا امروز آقای رئیس‌‌‌‌جمهور می‌‌‌خواستند که آقایان وزرا همت جدی داشته باشند و این کار را خودشان برعهده بگیرند.

عضو دولت دوازدهم درباره صحبت‌‌‌های سخنگوی دولت درباره FATF و به حداکثر رساندن مطالبات مردم بیان کرد: من اول باید از طرف دولت از مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی کنم که دستور دادند جلسه سران قوا برای موضوع اقتصادی تشکیل شود و تا الان دو جلسه تشکیل شده و جلسه سوم آن هم در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد. 

وی افزود: ما در این جلسات باید به همه این گونه موارد رسیدگی کنیم و حرف آقای نوبخت درست است که بالاخره الان شرایط کشور به گونه‌‌ای است که اتاق‌‌‌های فکری در خارج از کشور، هم در منطقه و هم در امریکا و رژیم صهیونیستی تشکیل داده‌‌اند که از این فرصت که امریکا خروج از برجام را اعلام کرده مرتب پالس‌‌های منفی را به افکار عمومی بفرستند.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان