تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

نتیجه تعرض به دانش‌آموزان مدرسه غرب تهران اگر لازم بود اعلام می‌شود/ هیچ نگرانی برای کمبود نیرو انسانی نداریم

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نتیجه تعرض به دانش‌آموزان مدرسه غرب تهران اگر لازم بود اعلام می‌شود

رویداد۲۴-وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نتیجه تعرض به دانش‌آموزان مدرسه غرب تهران اگر لازم بود اعلام می‌شود‌ سید محمد بطحایی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آزمون اخیر آموزش و پرورش برای تعیین هوش و استعداد دانش‌آموزان به منظور وورد آنها به مدارس استعدادهای درخشان گفت: سنجشی که در حال حاضر تعیین شده، سنجش هوش و استعداد است و همانطور که پیش از این عنوان شد به هیچ عنوان نیاز به مطالعه، برگزاری کلاس‌های آمادگی و مسائل دیگری که هدف اصلی ما از ورود به این عرصه را دور می‌کند، ندارد.

در مورد تعطیلات زمستانی به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تعطیلات زمستانی نیز اظهار داشت: هنوز در مورد تعطیلات زمستانی به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. این طرح باید به مجلس ارائه شود اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی از مدارس به بهانه کمک‌‌‌های مردمی ثبت‌‌نام دانش‌آموزان را به تعویق می‌اندازند، برنامه وزارت آموزش و پرورش در این باره چیست؟‌ تصریح کرد: گزارش‌هایی به ما رسیده بود که در برخی مدارس اجحاف و سختگیری‌هایی به اولیاء می‌شود، بنابراین تیمی را مامور کردیم تا مهر ماه این موضوع را مراقبت و کنترل کند تا خدای نکرده حقی از والدین و دانش‌آموزان تضییع نشود.

جلوگیری از ثبت نام دانش‌آموزان به بهانه کمک به مدرسه ممنوع است

بطحایی درخصوص عملکرد این تیم خاطرنشان کرد: این تیم موظف است بررسی‌‌‌های لازم را انجام تا کمک‌‌های گرفته شده از اولیا دانش آموزان به اجبار نباشد و دوباره نیز تکرار نشود. کمیته مورد بحث در سطح استان‌ها، تخلفات طرح شده را پیگیری خواهد کرد.

وی درباره ستاد ثبت‌‌نام نیز ابراز داشت: در برخی از مدارس استقبال بیش از ظرفیت است و ما مجبور هستیم محدوده جغرافیایی برای ثبت‌نام تعیین کنیم؛ ستاد ثبت‌نام مسئولیت این کار را بر عهده دارد.

هیچ نگرانی برای کمبود نیرو انسانی نداریم

وزیر آموزش و پرورش درخصوص آخرین وضعیت پرونده تعرض به دانش آموزان مدرسه غرب تهران بیان کرد: ابتدا باید مقام‌های قضایی کار خود را انجام دهند و ما نتیجه را اگر لازم بود خدمت شما اعلام خواهیم کرد.

نوبخت درخصوص آزمون استخدامی آموزش و پروش یادآور شد: با پیش‌‌بینی‌‌‌های صورت گرفته هیچ نگرانی برای کمبود نیرو انسانی نداریم. با ردیف‌‌های استخدامی که امسال گرفته‌‌‌ایم و همچنین ورودی دانشگاه فرهنگیان و معلمان حق‌‌‌التدریسی جمعا امسال مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه برای سال‌های آینده که شیب بازنشستگی نسبت به حال حاضر بیشتر خواهد شد پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است، عنوان کرد: مردم خوب ما نباید از این جهت نگران باشند، ان‌شاءالله آموزش و پرورش مثل سال‌های قبل با کمترین مشکل سال آموزشی جدید را آغاز می‌کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان