تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

احضار سفیر فرانسه در ایتالیا در اعتراض به موضع‌گیری مهاجرتی ماکرون

دفتر رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد: پاریس نمی‌خواهد سابقه‌ای را ایجاد کند که به برخی کشورهای اروپایی اجازه دهد قوانین بین‌المللی را نقض کنند و برای پذیرفتن مهاجران بر دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا متکی خواهد بود.

رویداد۲۴-دفتر رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد: پاریس نمی‌خواهد سابقه‌ای را ایجاد کند که به برخی کشورهای اروپایی اجازه دهد قوانین بین‌المللی را نقض کنند و برای پذیرفتن مهاجران بر دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا متکی خواهد بود. دولت ایتالیا سفیر فرانسه در این کشور را به دلیل انتقاد رئیس‌جمهور فرانسه از ایتالیا در مساله کشتی حامل مهاجران، احضار کرد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفیر فرانسه امروز(چهارشنبه) در پی اظهاراتی که یک روز قبل در پاریس درباره کشتی "آکواریوس" مطرح شد، احضار شد.

روز سه‌شنبه دفتر رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد: پاریس نمی‌خواهد سابقه‌ای را ایجاد کند که به برخی کشورهای اروپایی اجازه دهد قوانین بین‌المللی را نقض کنند و برای پذیرفتن مهاجران بر دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا متکی خواهد بود.

این در حالی است که اسپانیا اعلام کرد که کشتی آکواریوس را که حامل 600 مهاجر بود و ایتالیا آن را نپذیرفت، در بندر والنسیا خواهد پذیرفت.

یک کشتی گارد ساحلی ایتالیا اخیرا با بیش از 900 مهاجر در جزیره سیسیل لنگر انداخت که نشان می‌دهد دولت مهاجرستیز جدید ایتالیا همچنان پناهجویان را می‌پذیرد اما دیگر کشورهای اروپا را هم مجبور می‌کند که پناهجویان دیگر را بپذیرند.

کشتی آکواریوس یک کشتی امداد و نجات ویژه مهاجران متعلق به گروه "اس‌.‌او.اس مدیترانه" است و بعد از آنکه مقام‌های ایتالیا و مارتا نگذاشتند که کشتی حامل بیش از 600 مهاجر به بنادر آنها برود، مسیرش را به سمت اسپانیا تغییر داد.

سرنوشت این دو کشتی حاکی از آن است که دولت جدید ایتالیا چنین سیاستی را در پیش گرفته که اجازه به ورود کشتی‌های گروه‌های نجات با پرچم اروپایی که حامل مهاجران هستند ندهند اما کشتی خود ایتالیا اجازه ورود پیدا کنند.

این اتفاق موجب شد که فرانسه، ‌ایتالیا را به رفتار غیرمسئولانه و همراه با سوءظن متهم کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان