تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

نامه جمعی از وکلای دادگستری به مقام معظم رهبری برای توقف اعدام رامین حسین پناهی

خشونت و ناامنی همواره موجبات پدیداری توسعه نیافتگی و فلاکت منطقه شده است؛ لذا از آن مقام عالی استدعای صدور دستور شایسته مبنی بر پذیرش رسیدگی مجدد و عفو رامین حسین پناهی را دارد.

رویداد۲۴-خشونت و ناامنی همواره موجبات پدیداری توسعه نیافتگی و فلاکت منطقه شده است؛ لذا از آن مقام عالی استدعای صدور دستور شایسته مبنی بر پذیرش رسیدگی مجدد و عفو رامین حسین پناهی را دارد. 40 نفر از وکلای دادگستری در نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری خواستار توقف حکم اعدام رامین حسین پناهی شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«حضرت آیت الله خامنه ای
رهبر محترم جمهوری اسلامی ایران
باسلام و دعای خیر
احتراما به استحضار میرساند ؛ در آستانه عید فطرت های پاک، عید پاکیزگی انسانها و عید موفقیت در انفاق و اخلاص قرار داریم. بنا شده در این روز به موجب یک ماه بندگی حق اعتراف به بندگی ادا کنیم و به آمرزش از گناهان با توسل به حضرت حق به پذیرش توبه امیدوار باشیم.

علی ایحال در این عید شریف و سعید مناطق کردنشین ایران اسلامی که مرکز فرهنگ، هنر و دینداری هستند از حضرتعالی به عنوان رهبر جمهوری اسلامی درخواست رسیدگی توام با رأفت و بردباری در مورد پرونده رامین حسین پناهی، یکی از شهروندان استان کردستان که به اتهام بغی در زندان مرکزی سنندج در انتظار اجرای حکم اعدام قرار دارد، را دارند. چون طرف اتهام بغی موضوع ماده ٢٨٧ قانون مجازات اسلامی حکومت است و حسب رویه مرسوم در صدر حکومت اسلامی، رهبر حق دستور رسیدگی توأم با بردباری و سعه صدر و مدارا و عفو در برخورد با متهمین این اتهام را دارد؛ کما اینکه حضرت علی (ع) در جنگ جمل یا صفین در برخورد با فرمانده باغی چنین رفتاری را در پیش گرفتند؛ لذا اکنون نیز شهروندان و مردم استان کردستان از حضرتعالی درخواست چنین برخوردی نسبت به پرونده رامین حسین پناهی را دارند چرا که ایشان شایسته اعدام نیست بلکه مستحق برخورداری از بردباری و مدارا و رأفت است. بلاشک دستور نیک حضرتعالی در این عید اخلاص و گذشت ، موجبات شادی پدر و مادر فرتوت و سالمند ایشان و مردمان شریف این مناطق را فراهم می اورد و از طرفی این مصلحت اندیشی حضرتعالی باعث شعف و پیروزی امت اسلامی و موجب تقویت روحیه برادری و برابری بین شهروندان ایران اسلامی گردد.

خشونت و ناامنی همواره موجبات پدیداری توسعه نیافتگی و فلاکت منطقه شده است؛ لذا از آن مقام عالی استدعای صدور دستور شایسته مبنی بر پذیرش رسیدگی مجدد و عفو رامین حسین پناهی را دارد.»

رامین حسین پناهی در تاریخ ١٣٩٦/٤/٢ در شهر سنندج دستگیر و در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام بغی محکوم به اعدام محکوم شد و در نهایت شعبه ٣٩ دیوان عالی کشور رای را تایید کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان