تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

واقعیت مجازی به کمک کاهش درد می آید

وقتی نام عینک واقعیت مجازی به گوش می رسد بیشتر افراد یاد بازی های ویدئویی می افتند ولی از این ابزار استفاده های زیادی می شود به طوریکه راه خود را به داندانپزشکی و اورژانس بیمارستان ها راه یافته است.

رویداد۲۴-وقتی نام عینک واقعیت مجازی به گوش می رسد بیشتر افراد یاد بازی های ویدئویی می افتند ولی از این ابزار استفاده های زیادی می شود به طوریکه راه خود را به داندانپزشکی و اورژانس بیمارستان ها راه یافته است.یک بیمارستان فرانسوی در حال استفاده از عینک واقعیت مجازی است تا بتواند درد بیماران اورژانسی را بدون استفاده از دارو تسکین دهد. محققان به خوبی دریافته اند که واقعیت مجازی می تواند حواس بیماران را به آنچه می بینند پرت کرده  تا درد را کمتری احساس کنند.

دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی بیمارستان سن خوزه فرانسه یک برنامه مجازی را طراحی کرده اند تا به بیماران آرامش داده و بتوانند درد را به خوبی تحمل کنند.  به گفته این دانشجویان این برنامه بسیار ساده است به طوریکه کافی است بیماران عینک واقعیت مجازی را به چشم زده و شاهد تپه های برفی، باغ های «زن» ژاپنی شده و در آرامش غرق شوند از این رو به جای تحمل درد ناشی از جراحت  و شکستگی و ... شاهد لحظات خوشایند به صورت دیداری و شنوایی باشند.

به گفته دکتر الیور گانسیا، رییس بخش اورژانش بیمارستان سن خوزه فرانسه، واقعیت مجازی برای بیمارانی که درد می کشند مانند هیپنوتیزم عمل می کند از این رو این روش موجب می شود تا درد و اظطراب بیماران کاسته شود و فکر می کنم تا 10 سال آینده از واقعیت مجازی به صورت روتین در بیمارستان ها استفاده  شود، چرا که نه تنها واقعیت مجازی حواس بیماران را از درد پرت می کند بلکه سیستم عصبی با یک برنامه ریزی مجدد می تواند به درد پاسخ دهد که بیمار احساس ناخوشایندی نداشته باشد. 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان