تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

فرانسه: سیاست های ترامپ موجب ناامنی جهان می شود

وزیرخارجه فرانسه با انتقاد از خروج ترامپ از گروه هفت گفت که دیدار با دیکتاتور کره شمالی بلافاصله پس از برهم زدن اتحاد خود باکشورهای اروپایی قابل توجه است.

رویداد۲۴-وزیرخارجه فرانسه با انتقاد از خروج ترامپ از گروه هفت گفت که دیدار با دیکتاتور کره شمالی بلافاصله پس از برهم زدن اتحاد خود باکشورهای اروپایی قابل توجه است. ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه امروز چهارشنبه در اظهاراتی خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: سیاست خارجی ترامپ موجب بی ثباتی در جهان می شود؛ وی ابتدا (در نشست گروه- ۷ در کانادا) با متحدان خود بد رفتاری کرد و سپس تنها چند روز بعد (دیروز) دیکتاتور کره شمالی را عملاً در آغوش کشید.

وزیر خارجه فرانسه در این خصوص گفت: توافق حاصله در نشست دیروز سنگاپور میان «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا خوب است؛ اما باید از اصل خلع سلاح هسته ای اطمینان حاصل گردد.

وی درباره رفتار ترامپ با اعضای گروه- ۷ در کانادا افزود: ترامپ نباید با متحدین خود در نشست مذکور چنین رفتاری را می کرد. در کل، سیاست خارجی ترامپ موجب بی ثباتی در جهان می شود.

لازم به ذکر است، ترامپ ساعاتی پس از اتمام نشست گروه- ۷، حمایت خود از بیانیه پایانی نشست مذکور را پس گرفت، بیانیه مذکور را غیرمنصفانه خواند و نیز جاستین ترودو نخست وزیر کانادا یعنی کشور میزبان را فردی «بی انصاف و ضعیف» توصیف کرد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان