تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

یوزهای ایران در برابر شیرهای اطلس

یوزهای ایران فردا باید برابر «شیرهای اطلس» قرار بگیرند اما ملی‌پوشان ایران در برهه‌های حساس نشان داده‌اند که می‌توانند بدرخشند و نام ایران را مطرح کنند و بگویند که «شیرهای واقعی» چه کسانی هستند.
این تیم شیرانه...


رویداد۲۴
تیم ملی فوتبال ایران فردا در یکی از حساس‌ترین روزهای دوران فوتبال خود قرار دارد. روزی که در آن تیم ملی باید در اولین بازی خود در گروه B رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 19:30 روز جمعه در ورزشگاه سن پترزبورگ به مصاف مراکش برود. دیداری که کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی از مدت‌ها پیش از آن به عنوان فینال جام جهانی نام برده تا به اهمیت بسیار بالای آن اشاره داشته باشد. دیداری که پیروزی در آن می‌تواند شانس صعود از گروه مرگ را افرایش دهد و باخت در آن هم می‌تواند به منزله خداحافظی غیررسمی از جام باشد.

تیم ملی ایران در حالی پنجمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند که سرمربی پرتغالی تیم ملی در این مدت بارها از عدم تدارکات نامناسب تیمش چه در ایران و چه پس از سفر به روسیه گلایه کرد. با این حال، تیم ملی پیش از اعزام به جام جهانی، اردویی دو هفته‌ای را در کمپ بشیکتاش ترکیه برگزار کرد که بسیار مجهز بود و همه بازیکنان تیم ملی هم از آن رضایت داشتند.

تیم ملی در این مدت یک بازی تدارکاتی خوب برابر ترکیه برگزار کرد که 2 بر یک در آن شکست خورد اما بازی‌های تدارکاتی دیگر برابر یونان و حتی کوزوو را نیز نتوانست برگزار کند که این موضوع نارضایتی کادر فنی تیم ملی را در پی داشت. با این حال، ملی‌پوشان آخرین بازی تدارکاتی خود را در روسیه برابر لیتوانی برگزار کردند که در آن به پیروزی یک بر صفر رسیدند.

تیم ملی حالا و در این شرایط برابر مراکش قرار خواهد گرفت و کی‌روش و همه اهالی فوتبال ایران امیدوارند که تیم ملی بتواند در این دیدار به پیروزی برسد تا دومین برد تاریخ حضور ایران در جام‌های جهانی پس از پیروزی بر امریکا به دست بیاید.
اما حریف فردای تیم ملی تیمی است که به هیچ عنوان نباید آن را دست‌کم گرفت. مراکش اگرچه پس از 20 سال پا به جام جهانی گذاشته اما تیمی یکدست و کامل است که بسیار امیدوار است در این رقابت‌ها دست به شگفتی‌سازی بزند. هدایت این تیم را هروه رنار فرانسوی و 49 ساله برعهده دارد که پیش از این سابقه هدایت تیم‌های ملی ساحل عاج، زامبیا و آنگولا و لیل فرانسه را در کارنامه خود دارد. اکثریت مراکش را هم بازیکنانی تشکیل می‌دهند که در لیگ‌های معتبر اروپایی حضور دارند که از میان آنها می‌توان به مهدی بن عطیه کاپیتان این تیم اشاره کرد که در یوونتوس بازی می‌کند.

اشرف حکیمی که در رئال مادرید عضویت دارد، نبیل ضرار که در فنرباغچه حضور دارد، یوسف النصیری مهاجم مالاگاست، ایوب الکعبی که در برکانه مراکش بازی می‌کند و حضورش در بازی با ایران در‌ هاله‌ای از ابهام قرار داشت اما گویا به این بازی می‌رسد و رنار روی او حساب ویژه‌ای باز کرده است.

اما کی‌روش هم تیمی دارد که در آن به همه بازیکنان خود امید دارد. از علیرضا جهانبخش که آقای گل لیگ هلند است تا سردار آزمون که آشنا به بازی در روسیه است. کی‌روش در این مسابقه، سعید عزت‌اللهی، ‌هافبک دفاعی اصلی و جوان خود را ندارد که این موضوع از مدت‌ها پیش به دغدغه او تبدیل شده و احتمالاً از احسان حاج صفی و امید ابراهیمی در این مسابقه به عنوان‌ هافبک‌های دفاعی استفاده خواهد شد.

همچنین بازی مهدی طارمی که در چند روز اخیر مصدوم بود و تمرین نمی‌کرد و اشکان دژاگه در ‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این حال، کی‌روش امیدوار است بازیکنان دیگرش مانند مسعود شجاعی و کریم انصاری‌فرد بتوانند در این مسابقه بدرخشند.
یوزهای ایران در این مسابقه باید برابر «شیرهای اطلس» قرار بگیرند اما ملی‌پوشان ایران در برهه‌های حساس نشان داده‌اند که می‌توانند بدرخشند و نام ایران را مطرح کنند و بگویند که «شیرهای واقعی» چه کسانی هستند.

 

نظرات شما
پیشخوان