تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

وزیر فرهنگ وارشاد : قرآن در فضای مجازی را باید جدی بگیریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید برجدی گرفتن قرآن در فضای مجازی گفت: قرآن باید در این فضا ظهور و بروز پیدا کند، تا شرایط استفاده حداکثری از فضای مجازی برای نشر معارف و الفاظ قرآنی بوجود آید.

رویداد۲۴-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید برجدی گرفتن قرآن در فضای مجازی گفت: قرآن باید در این فضا ظهور و بروز پیدا کند، تا شرایط استفاده حداکثری از فضای مجازی برای نشر معارف و الفاظ قرآنی بوجود آید. سیدعباس صالحی به تکنولوژی های نوین ارتباطی، شبکه های اجتماعی و از سویی دیگر جایگاه و اهمیت قرآن در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: این فضا امروز به یک فضای واقعی در زندگی ما تبدیل شده از این رو نیاز است تا مباحث و موضوعات قرآنی در فضای دیجیتال عمیق تر و محکم تر دیده شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه فضای مجازی امروز به عنوان یک زبان ارتباطی جدید منطقه ای و جهانی تبدیل شده است، تاکید کرد: فعال در فضای مجازی باید در ارتباط سریعتر با مخاطب بتواند با استفاده از ابزارهای مختلف، تولیدات حوزه قرآنی را تبیین، معرفی و منعکس کند تا از این طریق مخاطبان در کوتاه ترین زمان ممکن قادر باشند ضمن دسترسی راحت تر، از لحاظ کارآمدی شرایط بهتری را بدست آورند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال اظهار داشت: بر این باوریم استفاده و بهره مندی از فضای مجازی و دیجیتال گامی مثبت در جهت استفاده ازظرفیت های این حوزه در راستای ترویج و نشر معارف و آموزه های قرآنی و دینی خواهد بود.
صالحی در ادامه سیر فرهنگ و ارشخنان خود تقویت ارتباط بین هنر، رسانه و قرآن را از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و افزود: بدون شک اگر بتوانیم زبان هنر را در معارف قرآنی توسعه و ترویج دهیم این مهم می تواند علاوه بر افزایش معرفت قرآنی، تاثیرگذاری وجودی قرآن را نیز ارتقاء بخشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با تولید آثار هنری قرآنی همچنین قادر خواهیم بود افق های جدیدی را در ذهن مخاطبان خود در داخل و خارج از مرزهای جغرافیایی به روی علاقه مندان و مشتاقان این کتاب آسمانی بگشائیم.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان