تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

افتتاحیه جام جهانی 2018 در استادیوم لوژنیکی مسکو

استادیوم 81 هزار نفری لوژنیکی در مسکو در دیدار بین عربستان سعودی و روسیه افتتاح شد.
افتتاحیه جام جهانی 2018 در استادیوم لوژنیکی مسکو

رویداد۲۴ افتتاحیه و فینال جام جهانی فوتبال از باشکوه ترین و پربیننده ترین اتفاق های ورزشی جهان است. اتفاقی که می تواند یک ورزشگاه را برای همیشه به تاریخ منگنه کند و تا فوتبال هست نام آن ورزشگاه نیز در یادها باقی بماند.

بعد از برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا2008 در لوژنیکی، این ورزشگاه قرار است میزبان مسابقه آغازین و پایانی رقابت هایی باشد که کشورها برای رسیدن به آن میلیاردها دلار هزینه کرده اند. جام جهانی 2018 فوتبال به میزبانی روسیه همان رویدادی است که نام استادیوم لوژنیکی را به تاریخ پیوند می دهد.
استادیوم لوژنیکی شهر مسکو میزبان دیدار افتتاحیه جام جهانی 2018 بین تیمهای روسیه و عربستان سعودی شد.

در 20 دوره برگزاری مسابقات جام جهانی تنها 5 کشور بودند که علاوه بر حضور در دیدار افتتاحیه توانستند در دیدار فینال هم به میدان بروند و البته از این تعداد فقط دو تیم به عنوان قهرمانی دست یافتند و سایر تیم ها به نایب قهرمانی بسنده کردند.

در مسابقات سالهای 1998 و 1950 تیم ملی برزیل، در مسابقات سال 1990 تیم ملی آرژانتین و در مسابقات سال 1958 تیم ملی سوئد با اینکه دیدار افتتاحیه را برگزار کردند و تا فینال پیش رفتند ولی آنجا باختند و نایب قهرمان شدند.

البته تیم های انگلیس در سال 1966 و ایتالیا در سال 1934 علاوه بر حضور در دیدار افتتاحیه و فینال موفق شدند جام قهرمانی را هم به آغوش کشیده و در خانه خودشان نگه دارند چون میزبان هم بودند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان