تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

تعریف و تمجید سعد حریری از سیاست‌های بن سلمان

نخست وزیر موقت لبنان سخنان بی‌سابقه‌ای را در مورد ولیعهد عربستان از زمان بحران در روابط دیپلماتیک میان دو کشور مطرح کرد.

رویداد۲۴-نخست وزیر موقت لبنان سخنان بی‌سابقه‌ای را در مورد ولیعهد عربستان از زمان بحران در روابط دیپلماتیک میان دو کشور مطرح کرد.سعد حریری نخست وزیر موقت لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، به مناسبت اولین سالگرد ولیعهدی محمد بن سلمان به تعریف و تمجید از سیاست‌های بن سلمان پرداخت و گفت: سیاست‌های خردمندانه و قاطعانه‌ای که او برای رویارویی با تلاش‌ها جهت از بین بردن وحدت کشورهای عربی و هدف قرار دادن امنیت و ثبات این کشورها در پیش گرفت به صورت کارآمد در ناکام گذاشتن این تلاش‌ها موفق واقع شد و این تلاش‌ها بر نقش رهبری عربستان در توانایی برای برخورد با خطرات و ایستادگی همچون سدی محکم در مقابل دشمنان کمین کرده، تاکید داشت.

وی افزود:‌ طرح‌ها و تدابیری که محمد بن سلمان در سطوح اقتصادی و توسعه در پیش گرفت آشکارا حکایت از یک چشم انداز آینده نگر برای حفظ جایگاه اقتصادی پیش روی عربستان در منطق و جهان و اصرار برای ارتقای سطح معیشتی مردم عربستان دارد.

حریری گفت:‌ تدابیری که محمد بن سلمان برای برآورده ساختن آرمان‌های زنان عربستانی در پیش گرفت یک جهش کیفی را در زندگی روزانه شهروندان عربستانی ایجاد کرد.

حریری مدعی شد:‌ تمایل محمد بن سلمان برای در پیش گرفتن روش اعتدال و میانه‌روی نشانگر جوهره سیاست‌های عربستان است. سیاست‌های درست عربستان به مقابله با رادیکالیسم و پایان دادن به آفت تروریسم انجامیده و عربستان را از خطرات و پیامدهای ویرانگر آن محفوظ داشته است.

حریری عنوان داشت: لبنانی‌ها آسوده خاطر به مساله ادامه ایستادگی عربستان در کنار لبنان در تمامی شرایط و تمایل محمد بن سلمان برای ارائه هرگونه حمایتی از حفظ امنیت و ثبات لبنان و ارتقای اقتصاد کشور ما در رویارویی با چالش‌ها در این شرایط سخت و حساس می‌نگرند. پیشتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به بحران شکل گرفته برای نخست وزیر لبنان در ریاض اشاره کرد و گفت: سعد حریری برای چند هفته در عربستان نگه داشته شده و با کمک فرانسه این بحران تمام شد.

رئیس‌جمهوری لبنان در آن زمان عربستان را رسما به بازداشت حریری متهم کرد و این در حالی بود که ریاض این مساله را رد می‌کرد. 

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان