تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

آمریکا در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی به حقوق بشر متعهد نیست

سفیر ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه جامعه بین الملل باید در کنار مردم فلسطین باشد، گفت: رژیم اشغالگر قدس نباید برای جنایات خود مصونیت داشته و به آن ادامه دهد.

رویداد۲۴-سفیر ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه جامعه بین الملل باید در کنار مردم فلسطین باشد، گفت: رژیم اشغالگر قدس نباید برای جنایات خود مصونیت داشته و به آن ادامه دهد.اسحاق آل حبیب سفیر ایران در سازمان ملل عصر چهارشنبه در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد که درباره رای گیری برای قطعنامه سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب علیه جنایات اخیر صهیونیست ها برگزار شد، گفت: ما به این قطعنامه رای مثبت دادیم زیرا جامعه بین الملل باید کنار مردم فلسطین بماند و کشتار مردم فلسسطینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کند. 

سفیر ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: در بین کشته شدگان پزشک جوانی بود که لباس پزشکی به تن داشت و هیچ بهانه ای نباید اجازه دهد که چنین جنایتی توجیه شود.

آل حبیب با بیان این که قدرت اشغالگر نباید در مصونیت کامل جنایت کند، اضافه کرد: باید محاصره غزه که این منطقه را به بزرگترین زندان جهان تبدیل کرده است خاتمه یابد. فلسطینی‌ها باید بتوانند کشوری مستقل با پایتختی شهر قدس داشته باشند.

اوتاکید کرد: آمریکا با مخالفت با این قطعنامه بار دیگر نشان داد که وقتی کار به رژیم صهیونیستی می رسد به هیچ یک از قوانین بین المللی و قوانین حقوق بشری متعهد نیست و تنها به این رژیم فکر می کند.

در این نشست، قطعنامه پیشنهادی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با ۱۲۰ رای موافق در مقابل تنها ۸ رای مخالف به تصویب رسید و تلاش‌های آمریکا برای انحراف در این مسیر با وارد کردن متنی برای اصلاح آن با شکست مواجه شد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان