تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

هزار هکتار از باغات زیتون کشور در معرض آفت مگس هستند

مجری طرح زیتون کشور گفت: 20 هزار هکتار از باغات زیتون کشور در سه استان قزوین،زنجان و گیلان در معرض آفت مگس قرار دارند.
هزار هکتار از باغات زیتون کشور در معرض آفت مگس هستند

رویداد۲۴ احمد مستخدمی روز پنجشنبه در نشست ستاد پایش و مبارزه با آفت مگس زیتون در قزوین که با حضور کارشناسان باغبانی و حفظ نباتات استان های قزوین،زنجان و گیلان برگزار شد،افزود: آفت مگس بدلیل واردات بی رویه زیتون از کشورهای همسایه در سال 83 وارد کشور شد.
وی اضافه کرد: برنامه های گسترده ای برای مبارزه با این آفت در وزارت جهاد کشاورزی تدارک دیده شده است که اجرای آنان باید با مشارکت باغداران انجام شود.
مستخدمی همچنین گفت: با کنترل های لازم توسط کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، طی سه سال اخیر خسارات مربوط به آفت مگس در باغ های زیتون کشور به حداقل ممکن رسیده و کاهش یافته، با این حال بدلیل وضعیت جوی و افزایش رطوبت در سال جاری شرایط برای رشد و تکثیر این آفت فراهم بوده و این مساله کار ما را در بخش مبارزه سخت کرده است.
مجری طرح زیتون کشور گفت: با تخصیص اعتبار برای اصلاح واحیای باغ های قدیمی، پیوند و هرس، دفع علف های هرز و جوان سازی باغات در پی کاهش خسارات ناشی از آفت مگس هستیم.
مستخدمی با بیان اینکه خسارات ناشی از این آفت تحت پوشش بیمه کشاورزی نیست،اظهار داشت: دولت عملیات ردیابی و پیش آگاهی برای مبارزه با این آفت را برعهده دارد اما مبارزه اصلی با بهره برداران است.
کشورمان دارای 86 هزار هکتار باغ زیتون است که عمده آنها در یک منطقه واقع در سه استان قزوین،گیلان و زنجان قرار دارند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان