تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

مدیرعامل رجا: نامشخص بودن زمان فروش بلیت قطار سفرهای تابستانی خسارت زاست

نامشخص بودن زمان فروش بلیت قطار در فاصله حدود 10 روز به آغاز سفرهای تابستانی موجب خسارات اجتماعی و اقتصادی به جامعه و شرکت‌های ریلی مسافری شده و معلوم نیست چه مرجعی پاسخگوی آن است؟

رویداد۲۴-نامشخص بودن زمان فروش بلیت قطار در فاصله حدود 10 روز به آغاز سفرهای تابستانی موجب خسارات اجتماعی و اقتصادی به جامعه و شرکت‌های ریلی مسافری شده و معلوم نیست چه مرجعی پاسخگوی آن است؟

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اعلام این خبر افزود: همیشه بلیت‌ قطار برای سفرهای تابستانی از یک ماه قبل امکان فروش داشت و به هیچ وجه سابقه نداشته که تا چند روز مانده به آغاز سفرها هنوز تکلیف عرضه این بلیت‌ها مشخص نباشد و این موضوع موجب ضربه خوردن به اقتصاد حمل و نقل ریلی می‌شود.

محمد رجبی با بیان این که اقتصاد ریلی در بخش مسافری در شرایط عادی با مشکل اساسی مواجه است افزود: با دیر اعلام شدن زمان فروش بلیت‌های تابستانی شاهد كاهش درآمد شرکت‌های ریلی به ویژه رجا به عنوان بزرگترین شرکت مسافری ریلی کشور خواهیم بود.

وی یکی از دلایل کاهش درآمدها را خالی بودن قطارها و پایین آمدن ضریب اشغال آنها در دوره ابتدایی سفرهای تابستانی ذکر کرد و ادامه داد: كاهش درآمدها منجر به افت كمي و كيفي خدمات، كاهش كيفي تعميرات و نگهداري ناوگان، عدم توسعه و نوسازي ناوگان، نارضايتي مسافران، دیر پرداخت شدن حقوق مأموران و ... خواهد شد.

وی در ادامه افزود: به جز تبعات فوق، شاهد انتقال مسافران جامانده از سفرهاي ريلي به شقوق ديگر حمل و نقل و عمدتاً به بخش جاده اي مشكلات متعدد ديگري را نيز موجب خواهد شد.

رجبی خاطر نشان کرد: با اين فرض، از محل جابه جايي و انتقال اين تعداد مسافر از شبكه ايمن و مطمئن سفرهاي ريلي به جاده‌اي، به افزایش آمار سوانح و تصادفات جاده ای اضافه خواهد شد که اين ضايعه‌اي بزرگ براي حمل و نقل كشور است.

وی با اشاره به تبعات دیگر ناشی از این اقدام راه‌آهن اعلام کرد: عدم دسترسي آسان به سفرهاي ريلي اطمينان مخاطبان و مشتريان سفرهاي ريلي را مخدوش خواهد كرد و كم كم سفر با قطار از سبد تقاضاي مردم حذف خواهد شد.

نظرات شما
پیشخوان