تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

فرار مالیاتی ۱۰ سال پیش کار دست وزیر اسپانیایی داد

این رسوایی در حالی رخ می دهد که سانچز همواره از ماریانو راخوی- نخست وزیر قبلی- به دلیل فساد در کابینه اش انتقاد کرده بود.

رویداد۲۴-این رسوایی در حالی رخ می دهد که سانچز همواره از ماریانو راخوی- نخست وزیر قبلی- به دلیل فساد در کابینه اش انتقاد کرده بود. به دنبال انتشار اخبار فرار مالیاتی وزیر فرهنگ اسپانیا در ۱۰ سال پیش توسط مطبوعات این کشور، وی مجبور به استعفا شد.

ماکسیم هوئرتا- وزیر فرهنگ اسپانیا- که هفته پیش از سوی پدرو سانچز- نخست وزیر جدید اسپانیا- به سمت وزیرفرهنگ منصوب شده بود با رد این اتهام که از پرداخت مالیات بر درآمد خود در ۱۰ سال پیش، هنگامی که یک روزنامه نگار بود خودداری کرده است گفت: کاملا بی گناه هستم زیرا اظهارنامه خود در سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ را اعلام کرده بودم.

هوئرتا افزود: من دو بار جریمه پرداختم؛ یکی در همان سال و یکی هم الان.

وی که در کنفرانسی خبری در مادرید سخن می گفت افزود: این جریمه بر اثر تغییر در مبنای مالیاتی به وجود آمده است.

این رسوایی در حالی رخ می دهد که سانچز همواره از ماریانو راخوی- نخست وزیر قبلی- به دلیل فساد در کابینه اش انتقاد کرده بود.

روزنامه " ال کنفیدنسیال" نخستین روزنامه ای بود که گزارش داد هوئرتا به دلیل خودداری از پرداخت مالیات بر ۲۰۰ هزار یورو درآمد کسب شده اش جریمه شده است.

نام دولت سوسیالیست جدید که به سلطه شش ساله احزاب راست بر این کشور خاتمه داد، به دلیل به کارگیری شمار بیشتری از زنان نسبت به مردان در سمت وزارت که برای نخستین بار در تاریخ اسپانیا رخ داده، بر سر زبان ها افتاده است.

علی رغم امیدواری ایجاد شده نسبت به دولت جدید، انتظار نمی رود سانچز دست به تغییر سیاست های عمده این کشور بزند، چرا که حزب وی تنها یک چهارم از کل کرسی های پارلمان را در اختیار دارد.

نظرات شما
پیشخوان