تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

افزایش قصه خوانی به سبک فناورانه در انگلیس

تحقیقات اخیر نشان می دهد که نقل قصه های پیش از خواب برای کودکان از طریق ابزارهایی مانند تبلت ها و آی پدها در میان خانواده های انگلیسی محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است.


رویداد۲۴
در عصر حاضر بسیاری از والدین با وجود مشغله کاری و فکری بسیار، وقت و حوصله کافی برای خواندن قصه را ندارند. به همین دلیل فناوری به کمک والدین آمده و قصه خوانی به سبکی مدرن از طریق ابزارها و گجت های تکنولوژیک را گسترش داده است. در این میان بهره گیری از چنین ابزاری برای قصه خوانی، محبوبیت ویژه ای در میان خانواده های بریتانیایی پیدا کرده است.  

تحقیقات اخیر کمپانی LaptopsDirect از میان هزار و نه خانواده انگلیسی نشان می دهد که 69 درصد از خانواده ها در این کشور اروپایی از ابزارها و وسایل تکنولوژیک برای نقل قصه های پیش از خواب برای فرزندان خود استفاده می کنند.

در این میان تبلت ها و آی پدها محبوب ترین ابزار تکنولوژیک برای بیان داستان ها بشمار می روند.

51 درصد از والدین بریتانیایی از گوشی های هوشمند خود برای نقل قصه استفاده می کنند. 11 درصد از والدین نیز از کتاب های صوتی و گویا استفاده می کنند.

در این تحقیقات 38درصد از والدین اعلام کردند ابزار تکنولوژیک نقل قصه های پیش از خواب را برای کودکان راحت تر کرده است.

25 درصد از والدین نیز تأکید کردند فرزندانشان با این شیوه جدید قصه گویی انس گرفته و ترجیح می دهند که قصه های شبانه خود را از زبان این گجت های تکنولوژیک بشنوند.

نظرات شما
پیشخوان