تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

تحقیر سعودی‌ها مقابل روس‌ها چه نکات آموزنده ای به همراه داشت؟

عربستان سعودی با مربیگری پیتزی وارد جام جهانی شد؛ مربی که در فینال کوپا آمه‌ریکا سال 2016، موفق به شکست لیونل مسی و آلبی‌سلسته در فینال شده بود و تیم ملی شیلی را برای دومین بار متوالی قهرمان این رقابت‌ها کرده بود.
رویداد۲۴-عربستان سعودی با مربیگری پیتزی وارد جام جهانی شد؛ مربی که در فینال کوپا آمه‌ریکا سال 2016، موفق به شکست لیونل مسی و آلبی‌سلسته در فینال شده بود و تیم ملی شیلی را برای دومین بار متوالی قهرمان این رقابت‌ها کرده بود.

در یک بعد از ظهر جذاب و عجیب فوتبالی، روس‌ها با برتری 5-0 مقابل سعودی‌ها، ضمن تحقیر یکی از نمایندگان آسیا توانستند شانس خود را برای صعود از گروه افزایش دهند. روس‌ها علی‌رغم از دست‌دادن زودهنگام آلن زاگوئف، بهترین بازیکن تیمشان، توانستند تا با ارائه یک بازی برتر عربستان را تکه تکه کنند؛ اما از این بازی، چه نکاتی را آموختیم؟!

1- تراژدی زاگوئف!

از زمانی که جام جهانی 2018 شروع شد، روس‌ها چشم امید به این ستاره  خود اندوخته بودند تا شاید این پلی‌میکر خوش‌تکنیک و خلاق بتواند گره گشای کارشان در جام جهانی باشد اما مصدومیت زاگوئف در بازی مقابل نماینده آسیا، سبب شد تا امید‌های او برای انجام این کار کمتر و کمتر شود و شاید او، جام جهانی را از دست بدهد. او در دورانی که در اوج فوتبالش قرار داشت، می‌توانست راهی لیگ‌های معتبر اروپایی شود اما در روسیه ماند و از پیشرفت خود جلوگیری کرد.

تیم ملی روسیه با یک گل جلو افتاده‌بود و همه چیز بر وفق مراد میزبان پیش می‌رفت اما در اواسط بازی، مصدومیت پلی‌میکر خوش‌تکنیک، دل روس‌ها را لرزاند. او بلافاصله پس از این مصدومیت تعویض شد و دنیس چریشف، بازیکنی که به جای او به بازی آمد، با زدن دو گل توانست عنوان بهترین بازیکن میدان را از آن خود کند!

2-گلووین اعتماد به نفس را به روسیه هدیه کرد!

روس‌ها بدون اعتماد به نفس تورنمت را شروع کردند؛ چرا که آن‌ها در رنکینگ فیفا، پایین‌ترین تیم هستند.( درست است که دلیل این اتفاق، حاضرنبودن روسیه در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و تنها انجام بازی‌های دوستانه و جام کنفدراسیون‌ها در دو سال اخیر بوده است.) بسیاری از هواداران فوتبال، اعتقادی به صعود روسیه نداشته‌اند و هنوز نیز با توجه به کیفیت بالای تیم‌های مصر و اروگوئه، به نظر می‌رسد که این اعتقاد کاملا درست است و روس‌ها باید تلاش بسیاری برای صعود به مرحله بعد انجام دهند.

گلووین در بازی امشب آمار زیر را به ثبت رساند:

66 لمس توپ
25 پاس صحیح
خلق 5 موقعیت
4 تکل
3 قطع توپ
2 پاس‌گل
1 گل

روس‌ها با بازی خوب خود در مقابل سعودی‌ها، به همگان نشان دادند که نمی‌خواهند بدون جنگیدن از جام کنار بروند. آن‌ها 5 گل به سبزپوشان میدان زدند اما می‌توانستند گل‌های بیشتری را به ثبت برسانند. آن‌ها بهترین بازیکن خود را از دست دادند اما الکساندر گولووین، به خوبی توانست جای زاگوئف را پر کند. او دو پاس‌گل داد و گل پنجم تیمش را از روی یک ضربه کاشته و به عنوان آخرین شوت بازی وارد دروازه المعیوف کرد تا سعودی‌ها، تحقیر شوند‍.

به علاوه گولووین، عملکرد چریشف و زدن دو گل توسط او و عملکرد دفاعی ایگناشوویچ به عنوان یک سد دفاعی، قابل ستایش بود. روس‌ها با این برد می‌توانند امیدوار به ادامه رقابت و مبارزه با مصر و اروگوئه باشند. آن‌ها با حضور گولووین در تمامی بازی‌ها امید خواهند داشت و امید، یکی از مهمترین فاکتور‌ها برای رسیدن به موفقیت است.

3- عربستان؛ پرمدعا و بی‌خطر!

عربستان سعودی با مربیگری پیتزی وارد جام جهانی شد؛ مربی که در فینال کوپا آمه‌ریکا سال 2016، موفق به شکست لیونل مسی و آلبی‌سلسته در فینال شده بود و تیم ملی شیلی را برای دومین بار متوالی قهرمان این رقابت‌ها کرده بود. با توجه به این رزومه موفق، بسیاری از هواداران و کارشناسان، احتمال شگفتی‌سازی عربستان برای روس‌ها و زمین‌گیر کردن میزبان در خانه توسط سبزپوشان را می‌دادند اما همه چیز به شکلی رقم خورد که در نهایت عربستان تحقیر شود.

ناگفته نماند که عربستانی‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفتند اما تفاوت میان دو تیم در زمینه کیفیت بازیکنان، بسیار واضح بود و همین امر، موجب شکست فجیع تیم ملی عربستان شد. هنگامی که توپ از میانه زمین سعودی‌ها می‌گذشت، باید منتظر یک خطر برای روس‌ها می‌بودید و عبدالله المعیوف، سنگربان سعودی‌ها نیز شب بد خود را با خوردن 5 گل پشت سر گذاشت.

4- یک جشن افتتاحیه باشکوه!

بیایید با هم رو راست باشیم، محتوای مراسم افتتاحیه جام جهانی 2018 روسیه افتضاح به تمام معنا بود. رابی ویلیامز، خواننده مطرح انگلیسی با خواندن آهنگی که مدت‌ها بود با آن آشنایی نداشت، یک اجرای ضعیف را به نمایش گذاشت و در کل، محتوا چندان جالبی را نمی‌توان برای این مراسم متصور بود اما خود جشن، یکی از بهترین جشن‌های تاریخ جام‌های جهانی بود.  درست است که این جشن بسیار کوتاه و چیزی در حدود 20 دقیقه بود اما تاثیرات بسیار بزرگی داشت. روس‌ها در زمینه حرکات موسیقایی در جشن خود، عملکرد مناسبی را ارائه دادند.

5-مصر و اروگوئه صعود خواهند کرد!

اگر اروگوئه نگران خسته شدن کاوانی و سوارز پیش از ورود به مرحله حذفی بود، حالا می‌تواند با خیال راحت به این دو ستاره خود استراحت بدهد. به جز بازی اول مقابل مصر که تیم خوبیست؛ بازی دوم آبی و آسمانی‌ها در مقابل عربستان سعودی، می‌تواند جایگاه مناسبی برای استراحت این دو مهاجم باشد. وقتی لشکر جوانان روس، توانستند عربستان را در هم بکوبند، سوارز و کاوانی قطعا می‌توانند در یک بازی مقابل عربستان، عنوان آقای گلی خود را تضمین کنند!

با توجه به شرایط مصر و به فرض باخت این تیم به اروگوئه، بازی آخر برای مصری‌ها بسیار حائز اهمیت خواهد شد که فراعنه با خوش‌شانسی زیاد به مصاف سعودی‌ها می‌روند. اگر محمد صلاح بخواهد یک بازی را به عنوان بازی که به روند گلزنی برگردد انتخاب کند؛ قطعا عربستانی‌ها انتخاب فرعون مصر خواهند شد. به نظر می‌رسد که دو تیم مصر و اروگوئه در نهایت به مرحله بعد صعود خواهند کرد.

 

 

نظرات شما
پیشخوان