تاریخ انتشار: ۰۳:۱۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۷

جام جهانی ٢٠١٨، امیدها و انتظارات

سوت آغاز جام جهانی فوتبال به عنوان پربیننده‌ترین رویداد ورزشی جهان یکبار دیگر به صدا درآمد تا مشتاقان و علاقمندان به دنیای توپ گرد و مستطیل سبز با تماشای دیدار افتتاحیه این مسابقات در مسکو بین تیم‌های کشور میزبان و عربستان سعودی، این جشنواره بزرگ را طی یک ماه آینده به نظاره بنشینند و از زیبایی‌های جذاب رقابت بین برترین تیم‌های فوتبال جهان لذت ببرند.
رویداد۲۴ دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، پژوهشی وزارت ورزش و جوانان با این مقدمه به بیان چند نکته در رابطه با تیم ملی ایران و شرایط حال حاضر ملی‌پوشان کشورمان در این رقابت جهانی پرداخته و می‌نویسد: 

جاذبه‌های فراوان جام جهانی فوتبال و انعکاس گسترده رسانه‌ای آن به گونه‌ای است که در طول روزهای برگزاری این رویداد، سایر رویدادهای مهم جهان در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی ورزشی تحت الشعاع قرار گرفته و می‌تواند افکار عمومی مردم در سراسر جهان فارغ از رنگ و نژاد و مذهب را با خود همراه ساخته و در طول روزهای برگزاری این رویداد، به جهت ایجاد یک فضای رقابتی مملو از هیجان و نشاط، شرایط متفاوتی را به لحاظ فردی و اجتماعی برای آنان رقم بزند.

و اما چند نکته در باره حضور ایران در جام جهانی بیست و یکم؛
 
نکته اول؛ تیم ملی فوتبال ایران در این جام جهانی شرایط کاملا متفاوتی را نسبت به دوره‌های قبلی داشت که برخی تفاوت‌ها عبارتند از:

- کسب نتایج درخشان و فاصله قابل توجه با رقبای آسیایی در رقابت‌های مقدماتی برای نخستین بار

- راهیابی مقتدرانه و بدون اما و اگر فوتبال ایران به عنوان تیم نخست آسیا و اولین تیم راه یافته به جام جهانی ٢٠١٨

- صعود به جام جهانی در دو دوره متوالی برای نخستین بار در تاریخ حضورهای ایران در این مسابقات

- آرامش خاطر و دوری از استرس و نگرانی در تیم ملی و به تبع آن در علاقمندان و تماشاگران به جهت کسب امتیازهای لازم از ابتدا تا انتهای رقابت های مقدماتی
 
نکته دوم؛ راهیابی فوتبال ایران به جام جهانی موجی از نشاط و امید، هیجان و شور و شعف را در جان مردم خسته از مشکلات و تنگناهای زندگی ایجاد کرد و شادابی و طراوت را به روح جامعه دمید.
 
نکته سوم؛ حضور هرچه موفق‌تَر تیم ملی فوتبال در جام جهانی ٢٠١٨ نیازمند حمایت همه جانبه از سوی مردم، رسانه ها، دولت و نهادهای متولی ورزش و فوتبال بود که این مهم نیز نسبت به گذشته با شرایط بسیار بهتری انجام شد و ملی پوشان فوتبال در فضای روانی توام با آرامش و رضایت به این مسابقات بدرقه شدند.
 
نکته چهارم؛
انتظار مردم از تیم ملی فوتبال برای کسب نتیجه در جام جهانی ٢٠١٨ انتظاری معقول و واقع بینانه است. چرا که شرایط و موقعیت تیم های حاضر در گروه ایران را بخوبی می شناسند و می دانند که در میدان رقابت فوتبال باید بدون رویاپردازی و منطبق با واقعیت و منطق خاص فوتبال حاضر شد و انتظار نتیجه داشت.
 
و نکته پنجم؛ امیدواری به ارائه بازی های درخشان از سوی سرداران فوتبال ایران در آوردگاه جام جهانی روسیه است. هر چند که قرار گرفتن در گروهی که قهرمانان جهان، اروپا، و آفریقا در آن حضور دارند و رویارویی با این سه تیم برتر با دشواری های خاص خود همراه خواهد بود، اما بازیکنان و کادرفنی ما نیز آن چنان که در دیدارهای مقدماتی و تدارکاتی جام جهانی روسیه و پیش از آن در مسابقات جام جهانی برزیل و در مقابل تیمی چون آرژانتین با تمام ستارگانش به نمایش گذاشتند تیمی دست و پا بسته و از پیش باخته نبوده و می توانند تهدیدی جدی برای هرسه تیم حاضر در گروه خود باشند و با ارائه یک فوتبال حساب شده و منطقی حتی بتوانند برای نخستین بار شانس صعود به دور دوم مسابقات را داشته باشند.

ما به توان فنی و غیرت و تعصب یوزهای ایرانی در جام جهانی روسیه در ارائه بهترین نمایش فوتبال امید داریم و اطمینان داریم که می توانیم منتظر شنیدن خبرهای خوب از روسیه نیز باشیم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: جام جهانی ، فوتبال
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان