تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۷

آمریکا بزودی شورای حقوق بشر سازمان ملل را ترک می کند

چند دیپلمات و فعال حقوق بشر خبر دادند، در پی تداوم سیاست های حمایت آمیز شورای حقوق بشر سازمان ملل، امریکا که پیشتر تهدید به خروج از این شورا بود، تصمیم گرفته است به زودی این شورا را ترک کند.

رویداد۲۴-چند دیپلمات و فعال حقوق بشر خبر دادند، در پی تداوم سیاست های حمایت آمیز شورای حقوق بشر سازمان ملل، امریکا که پیشتر تهدید به خروج از این شورا بود، تصمیم گرفته است به زودی این شورا را ترک کند. بلکه مساله زمان خروج مطرح است.

اصلاحات مورد نظر آمریکا پیرامون دستورکار و مواضع این شورا در قبال جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است. نیکی هیلی سفیر واشنگتن در سازمان ملل سال گذشته میلادی گفت که 'در صورت رفع نشدن سوگیری ضداسرائیلی' در این شورا، کشورش از آن خارج می شود.
شورای حقوق بشر سازمان ملل که 47 عضو دارد، در سال 2006 تشکیل شد و از آن زمان تاکنون 78 قطعنامه علیه جنایت های رژیم صهیونیستی صادر کرده که حاکی از محکومیت بین المللی اقدامات این رژیم است.
این شورا در تازه ترین اقدام برای دفاع از حقوق فلسطینیان، ماه گذشته میلادی رای به تشکیل کمیته ای برای تحقیق پیرامون کشتار مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی در راهپیمایی های بزرگ بازگشت داد که تنها مخالفان آن آمریکا و استرالیا بودند.
آمریکا در زمان جرج دابلیو بوش رئیس جمهوری اسبق این کشور به مدت 3 سال از این شورا خارج شد اما بار دیگر در سال 2009 و در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین به آن بازگشت.
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که با خروج از پیمان ها و توافقنامه های بین المللی از جمله توافق آب و هوایی پاریس، پیمان تجاری اقیانوس آرام و توافق هسته ای با ایران، بی اعتنایی به حقوق و قواعد بین الملل را به نهایت رسانده، بارها سازمان ملل را تهدید به قطع سهم خود از بودجه آن کرده است.
اکنون حمایت آمریکا از جنایت های آشکار رژیم صهیونیستی بهانه ای دیگر برای خروج از یک سازمان بین المللی است که واشنگتن امتیاز وتوی قطعنامه های آن را ندارد.

 

 

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان