تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۷

رزمایش موشکی پکن در دریای جنوبی چین

پکن که پیشتر موشک های خود را در جزایر دریای جنوبی چین مستقر کرده و به امریکا هشدار داده بود، با تمام توان از حق حاکمیت خود بر این دریا حراست می کند، در این دریا رزمایش موشکی برگزار کرد. این در حالی است که پیشتر وزیر امور خارجه امریکا بابت چنین رزمایشی ابراز نگرانی کرده بود.

رویداد۲۴-پکن که پیشتر موشک های خود را در جزایر دریای جنوبی چین مستقر کرده و به امریکا هشدار داده بود، با تمام توان از حق حاکمیت خود بر این دریا حراست می کند، در این دریا رزمایش موشکی برگزار کرد. این در حالی است که پیشتر وزیر امور خارجه امریکا بابت چنین رزمایشی ابراز نگرانی کرده بود. نیروهای نظامی چین در این رزمایش یک حمله موشکی شبیه سازی شده را در یک قسمت از دریای جنوبی چین با استفاده از سه هواپیمای بدون سرنشین، تمرین کردند.

این گزارش می افزاید این تمرین ها بخشی از تلاش های نیروی دریایی چین برای آماده سازی برای مقابله با تهدیدات هوایی است.
واشنگتن هفته گذشته یکی از ناوهایش را بدون اطلاع پکن از دریای چین عبور داد که اعتراض این کشور را به دنبال داشت.
در مقابل واشنگتن در توجیه حرکت ناوهایش در منطقه می گوید این تحرکات برای مقابله با تلاش های چین برای محدود کردن فعالیت های نظامی پکن در این دریای استراتژیک ضروری است.
آمریکا از اینکه چین در حال ساخت و ساز در منطقه و تحکیم استحکامات نظامی خود در دریای جنوبی است نگران است و آن را تهدید برای کشتیرانی در اب های آزاد عنوان می کند.

 

 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان