تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

وزارت‌خارجه حمله انتحاری ننگرها را محکوم‌کرد/ تروریست‌ها ثبات و امنیت افغانستان را هدف قرار داده‌اند

بهرام قاسمی انفجار انتحاری عصر روز شنبه در گردهمایی نیروهای دولتی و گروه‌های افغانی در ننگرها که ده‌ها کشته و مجروح بر جای گذاشت، شدیدا محکوم کرد

رویداد۲۴-بهرام قاسمی انفجار انتحاری عصر روز شنبه در گردهمایی نیروهای دولتی و گروه‌های افغانی در ننگرها که ده‌ها کشته و مجروح بر جای گذاشت، شدیدا محکوم کرد  سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن حمله انتحاری صورت گرفته در افغانستان، گفت: تروریست‌ها و بدخواهان ملت افغانستان، ثبات و امنیت این کشور را هدف قرار می‌دهند.

بهرام قاسمی  با محکومیت شدید انفجار انتحاری عصر روز شنبه در گردهمایی نیروهای دولتی و گروه‌های افغانی که ده‌ها کشته و مجروح بر جای گذاشت، با دولت و ملت و خانواده قربانیان این جنایت ابراز همدردی کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی اظهار کرد: بدخواهان ملت افغانستان که ثبات و آرامش و تلاش های اخیر از جمله آتش‌بس میان دولت و گروه طالبان را مغایر با منافع خود می‌دانند، تلاش ها برای تحقق آتش‌بس و وحدت در این کشور را تاب نیاوردند و با خلق جنایتی دیگر نشان دادند بقا و دوامشان در جنایت‌آفرینی و تفرقه‌افکنی است اما دیر زمانی نخواهد پائید که دولت و ملت افغانستان بر این عناصر  تروریست مخل وحدت، ثبات و امنیت فایق آمده و ثمره صبر و مقاومت خود را با پیروزی بر تروریسم دریافت خواهند کرد.

روز گذشته انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شرق افغانستان 26 نفر را به کام مرگ کشاند.

این انفجار در نزدیکی شهر ننگرها در شرق این کشور رخ داد.

طبق گزارش رویترز، گروهک تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است. از سوی دیگر طالبان نیز قویا هرگونه دست داشتن در این حادثه تروریستی را رد کرده است.

امان‌الله خوقیانی، سخنگوی فرماندار ولایت ننگرهار تأیید کرده است که این خوردوی بمب‌گذاری شده در شهرک غازی امین‌الله‌خان که در مسیر جاده مواصلاتی ترخم-جلال‌آباد قرار دارد منفجر شده است و بر اثر آن ده‌ها نفر نیز زخمی شده‌اند./ 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان