تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
بورس چطور ۱۰۰ هزار واحدی شد؟

علل رشد جهشی شاخص بورس/ برخی از بازارهای مالی درکشور کاذب است

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت : برخی بازار های مالی در کشور کاذب و مقطعی است و سرمایه گذار ناچار به سرمایه گذاری است به عنوان مثال افزایش نرخ ارز و طلا به جای رونق به بازار سرمایه آسیب می رساند.
علل رشد جهشی شاخص بورس/ برخی از بازارهای مالی درکشور کاذب است

رویداد۲۴ مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در برنامه تیتر امشب گفت: همه شرکت ها در جذب نقدینگی در جامعه تلاش می کنند.

قالیباف اصل افزود: رونق بازار فرصت مناسبی است تا شرکت ها بتوانند از بازار سرمایه تامین مالی کنند.

وی گفت: برخی بازار های مالی در کشور کاذب و مقطعی است و سرمایه گذار ناچار به سرمایه گذاری است. بعنوان مثال افزایش نرخ ارز و طلا به جای رونق به بازار سرمایه آسیب می رساند. 

خریدو فروش ارز و طلا هیچ حسنی برای بازار ندارد جز افزایش قیمت ها. اما پولی که وارد بازار سرمایه می شود باعث رونق بنگاه های اقتصادی و رشد و اشتغال می شود. 

بازار سرمایه هنوز رشد نکرده و از ابتدای سال تا کنون کل شاخص بورس 6 درصد افزایش یافته است. سرمایه گذار به دنبال علامت هایی است که تصمیم بگیرد و در تامین مالی و بازار سرمایه شرکت کند.

او گفت: در حال حاضر تامین مالی در بازار سرمایه نسبت به سال های گذشته راحتر است این امر بعنوان ویژگی امروز بازار سرمایه است.

 قالیباف اصل افزود: مهندسین مالی بر اساس نیازهای روز  اقتصادی و تامین مالی، ابزار مالی تهیه می کنند.

وی گفت: یکی از این ابزار ها انتشار اوراق بهادار است حتی در دولت های قبلی برای تامین بودجه کشور اوراق منتشر می شد. بازار مالی سیاست گذاری مالی دارد. ما تا کنون از این پتانسیل بازار سرمایه در تامین مالی استفاده چندانی نکردیم.

کارشناس بازار سرمایه دیگر میهمان برنامه گفت: کشور ما در تامین سرمایه تجربه انتشار اوراق بهادار  را دارد.

بهروز خدارحمی پیشنهاد کرد بجای خریدو فروش ارز و طلا بهتر است ارزش افزایش و کاهش نرخ ارز تبدیل به اوراق بهادر شود و اسکناس ارز در اقتصاد کشور اختیار وارد کننده باشد. 

بازار پولی باید از فرصت اوراق ارزش ارزی استفاده کند.اگر بازار سرمایه گسترش یابد، تامین مالی بخش تولید و در انتها تولید کشور رونق می یابد.

وی گفت: وضعیت مالی تالار شیشه ای بورس بسیار شفاف است. دولت باید به یک شرکت بورسی مشوق اقتصادی بدهد زیرا حوزه عملکرد آن شفاف است.

مدیر نظارت سازمان بورس هم گفت: مسئله بازار سرمایه در کنار سودآوری و نقد شوندگی بسیار مهم است.

محسن خدابخش با اشاره به اینکه این امکان باید برای سرمایه گذاری فراهم شود تا هر زمانی نیاز به پول داشت بتواند اوراق خود را نقد کند، گفت: سازمان بورس اوراق بهادار اقداماتی را انجام داده است تا مسئله نقد شوندگی از سرعت بالای برخوردار باشد.

او گفت: تداوم شفافیت و نقدشوندگی در بازار سرمایه با افزایش سرمایه همراه خواهد بود.

خدابخش افزود: مولد محور بودن بازار سرمایه موجب رشد شاخص های بورس، تزریق نقدینگی، رونق تولید و صنعت می شود.

 مدیر نظارت سازمان بورس افزود: اطلاعات بورس در لحظه منتشر می شود و این از رانت اطلاعاتی جلوگیری می کند.

وی از روند اطلاع رسانی ابراز رضایت کرد و گفت: هیئت مدیره شرکت های بورسی ملزم به انتشار صورت وضعیت مالی خود در پایان دوره مالی است تا سرمایه گذار بتواند به موقع تصمیم‌گیری کند.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا ، قیمت ارز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
بعد انقلاب ما فقط شنیدیم که همه چیز کاذب است و حباب دارد چه کسی باید تورم و گرانی و بی ارزش شدن پول ملی را از کاذب بودن و حباب داشتن جلوگیری کند پس مقامات حکومت اسلامی وظیفه شأن چیست این همه دستگاه های نظارتی چه می کنند خدای ناکرده شبهه ایجاد می شود که همه آنها در تورم و گرانی شریک هستند
نظرات شما
پیشخوان