تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
گفت‌وگوی رویداد۲۴ با یکی از ارسال کنندگان پیامک تهدیدآمیز به نمایندگان:

امیدوارم تا دو ماه دیگر دولت و مجلس ساقط شود/ در تلگرام هماهنگ شدیم

یکی از افرادی که جزو ارسال‌کنندگان پیامک به نمایندگان بوده، با اشاره به زمان دو ماهه مسکوت ماندن طرح مقابله با تامین مالی ترورسیم می‌گوید: امیدوارم تا دو ماه دیگر دولت و مجلس ساقط شود.
انشالله تا دو ماه دیگر دولت و مجلس ایران سقوط کند
رویداد۲۴ یکی از نمایندگان مجلس لیستی از شماره تلفن‌هایی که در ایام تصویب لایحه مبارزه با تامین منابع مالی تروریسم منتشر شده بود را در اختیار رویداد۲۴ قرار داد. تعدادی از آنها حاضر به گفت‌وگو نشدند، برخی هم تا خود را معرفی کردیم تلفن را قطع کردند اما یکی از ارسال کنندگان انبوه پیامک‌‎ها به نمایندگان که خانم هم بود، حاضر شد پاسخگوی سوالات ما باشد.

وقتی پاسخ تلفن را داد گمان می‌کردیم صدایی مردانه از آن سوی خط صحبت کند اما یک خانم پاسخگوی ما بود و همان ابتدا تکلیف همه چیز را مشخص کرد و گفت امیدوار است این دولت و این مجلس تا دو ماه آینده ساقط شود چون آنها در فکر منافع ملی نیستند.

نگران کشور هستیم

می‌گوید تحصیلکرده است و وقتی اصرار میکنم میزان تحصیلات خود را اعلام کند، می‌گوید «در حد دکترا سواد دارم» و درباره انگیزه خود از ارسال انبوه پیامک به نمایندگان مجلس می‌گوید «نگران کشور هستیم»

زاویه دیدمان را برای نمایندگان توضیح دادیم

وقتی از او پرسیدم هر روز قوانینی در مجلس با مخالفت و موافقت نمایندگان مردم مواجه می‌شود، چه شد که در تصویب این قانون نگران کشور شدید، گفت: «در کانال‌های تلگرامی روشنگری شده بود که تصویبFATF   امنیت کشور ما را نشانه گرفته بود. نمایندگان نیاز به تلنگر داشتند و شاید متوجه همه جوانب کار نبودند. هر کس به مطلبی از یک زاویه نگاه می کند و ما احساس کردیم باید زاویه دید خود را برای نمایندگان توضیح دهیم.

بعضی از نمایندگان مجلس گفته بودند این پیامک‌ها حاوی فحاشی و تهدید بوده است اما او که خودش به چندین نماینده پیام ارسال کرده، می‌گوید «اصلا در فازی نیستم که نمایندگان را تهدید کنم»

در گروه‌های تلگرامی هماهنگ شده بودیم

یکی دیگر از مسائلی که در پیامک‌های ارسالی به نمایندگان مجلس مورد توجه بود، ادبیات مشابه آنها بود که ما اینگونه توضیح می‌شنویم: نمی‌توانم بگویم ارسال این پیامک‌ها از سوی یک نهاد بالاتر هماهنگ شده بود. ولی به هر حال در گروه‌های تلگرامی همفکران ما هماهنگ شده بود. فرض کنید من بخواهم به شورای نگهبان نامه‌ای بنویسم. چون قبلا این کار را نکردم ادبیات آن را بلد نیستم پس شاید بعضی به من بگویند چطور به شورای نگهبان باید نامه نوشت.

اشاره او به شورای نگهبان، شاید طعنه‌ او به نمایندگان مجلس باشد که معتقد بودند بعضی ارسال کنندگان پیامک تهدید کرده‌اند که آنها برای مجلس بعدی رد صلاحیت خواهند شد.

امیدوارم تا دو ماه دیگر دولت و مجلس ساقط شود

از او درباره برنامه این گروه تا دو ماه آینده می‌پرسم. زمانی که قرار است لایحه مقابله با حمایت مالی از تروریسم یک بار دیگر در مجلس به رای گذاشته شود. پاسخ می‌شنویم: «امیدوارم تا دو ماه دیگر و تا آن زمان منافقین ریشه‌کن شوند. اگر یک عده‌ای آمدند که به میز و درآمد نجومی چسبیدند و خون شهدا را فراموش کردند، اما مردم که خون شهدا را فراموش نکرده‌اند»

مملکت را امام زمان اداره می‌کند، با مرگ موافقان fatf اتفاقی نمی‌افتد

می‌گوییم اگر منظورتان از منافقین، طرفداران تصویب این لایحه در دولت و مجلس هستند، تا دو ماه آینده این افراد هنوز در مسئولیت‌های خود قرار دارند و سقوط مجلس و دولت ممکن است به کشور آسیب جدی بزند. اما او با صراحت می‌گوید «این مملکت را امام زمان اداره می‌کند و در صورت مرگ این افراد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد»

آمریکا، نخ تسبیحشان است!

او همچنین به نامه صد نفره به رهبری برای مذاکره با آمریکا اشاره می‌کند و می‌گوید «می‌گویند از گروه‌ها و احزاب مختلف، این نامه را امضا کرده‌اند. همین نشان می‌دهد که نخ تسبیح آنها آمریکاست و شاید ظاهر و حزب آنها متفاوت باشد اما همه یک هدف دارند اما ما اجازه نمی‌دهیم به هدف خود برسند.»

مصاحبه‌مان که پایان می‌یابد، دقایقی بعد با رویداد۲۴ تماس می‌گیرد و اصرار دارد نام نماینده‌ای که شماره او را به ما داده، اعلام کنیم. او می‌گوید قصد دارد از این نماینده شکایت کند، چون حریم خصوصی او مورد تعرض قرار گرفته است!

کانال تلگرامی تشویق کننده ارسال پیامک‌ها حاضر به مصاحبه نشد

جستجوهای ما از منشا پیامک‌ها، ما را به آدرس کانالی رساند که شماره تلفن نمایندگان مجلس همچنان روی آن قرار می‌گیرد و اعضای را برای ارسال پیامک، تشویق و تهییج می‌کند. ادمین آن کانال البته حاضر به مصاحبه با رویداد۲۴ نشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان