تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
عضو شورای شهر در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

بنیاد مستضعفان برای ساخت پلاسکو مجوز ندارد/ کسبه را جمع کردند، کلنگ زدند و رفتند!

عضو شورای شهر تهران می‌گوید بنیاد مستصعفان اقدامی برای اخذ مجوز ساخت پلاسکو نکرده و اگر بخواهد بدون مجوز اقدام به ساخت کند نهادهای مربوطه مانع خواهند شد.
متعجبیم که چرا بنیادمستضعفان برای ساخت بلاسکو اقدام به اخذ مجوز نکرده است/ بنیاد فقط کلنگ ساختمان را زد
رویداد۲۴ کلنگ ساختمان پلاسکو بعد از دو سال بالاخره در حالی زده شد که کماکان هیچ مجوزی از سوی شهرداری برای ساخت دوباره این ساختمان صادر نشده‌است.

دو سال قبل که ساختمان پلاسکو بر اثر یک سهل‌انگاری در آتش سوخت و در نهایت پیش چشمان همگان فرو ریخت و جان هفده آتشنشان را گرفت. بعد از آن اما حواشی زیادی بر سر ساخت دوباره‌ی این ساختمان ایجاد شد، هربار اما مالک اصلی ساختمان یعنی بنیاد مستضعفان کارشکنی‌هایی را در این مسیر ایجاد میکرد تا به امروز که دو سال از آن زمان میگدرد.

کلنگ‌زنی ساختمان جدید پلاسکو بدون مجوز است

زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان پلاسکو، گفت: تعدادی از کسبه و رییس بنیاد مستضعفان به محل ساختمان پلاسکو رفتند و در آنجا برای احداث ساختمان جدید کلنگ‌زنی کردند. این در حالی بود که شهرداری تهران نسبت به این موضوع اعلام نظر کرده و تاکید داشته که این اتفاق اصلا نباید رخ می‌داد و بدون مجوز شهرداری هیچ ملکی اجازه ندارد در سطح شهر تهران ساخته شود، حتی اگر این ساختمان، پلاسکویی باشد که بر اثر یک سانحه ریخته شده باشد.

او با بیان اینکه هرگونه توافق با شهرداری منوط به اخذ مجوز است، تصریح کرد: بدون داشتن مجوز هیچ ساختمانی در سطح شهر نباید ساخته شود. ما هیچ‌گونه مخالفتی با ساخت این ساختمان نداریم و بارها اعلام کرده‌ایم که نهایت همکاری را با مجموعه مربوطه خواهیم داشت اما تنها به آن‌ها اعلام کردیم باید مجوز داشته باشید و ضوابط شهری را رعایت کنید.

بنیاد مستضعفان هیچ اقدامی برای اخذ مجوز نکرده‌است

عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان تاکنون اقدامی برای  گرفتن مجوز از سوی شهرداری نکرده است، خاطرنشان کرد: رایزنی‌ و توافق‌های لازم را انجام داده‌ایم که از کانال‌های ویژه مراحل مجوز برای آن‌ها سریعا صادر شود.

بنیاد بخواهد بدون مجوز کار کند جلوی‌ آنها را می‌گیریم

نژاد بهرام ادامه داد: بنیاد مستضعفان تاکنون پای کار نمی‌آمد اما ناگهبان شب عید فطر برسر کار حاضر شد آنهم بدون مجوز! این موضوع باعث تعجب ما نیز شده است. ما هیچ صحبت و جلسه‌ای با آن‌ها نداشته‌ایم. بحث بعدی است که آن‌ها آمدند فقط کلنگ زنی کردند و بعدش هم رفتند. ما از خدایمان است که این ساختمان بار دیگر ساخته  شود اما هرچیزی قوانین و ضوابط خاص خود را دارد، اگر بنیاد بخواهد بدون داشتن مجوز شروع به کار کند مراجع مربوطه قطعا جلوی کار آن‌ها را خواهند گرفت.

برای همکاری با ساخت ساختمان پلاسکو اعلام آمادگی کردیم

این عضو شورا با بیان اینکه بنیاد تاکنون درخواست هیچ‌گونه مجوزی را از شهرداری نکرده است، یادآورشد: زمانی که برای اخذ مجوز پیگیری نمی‌شود، به معنای آن است که نمی‌خواهند برخی از ضوابط و قوانین موجود را رعایت کنند. محل کنونی ساختمان پلاسکو وسط شهر قرار دارد و ممکن است با محدودیت‌هایی مانند ارتفاع ساخت و توافق میراث فرهنگی را به همراه داشته باشند. شورا و شهرداری و حتی میراث فرهنگی بارها صراحتا اعلام کرده که آمادگی هرگونه همکاری را با آن‌ها دارد.
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان