تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
نجفی توانا:

صدا و سیما، وکلا را به عنوان اپوزیسیون معرفی می‌کند

رئیس سابق کانون وکلای مرکز گفت: متاسفانه به گونه‌ای القا شده است که وقتی اسم وکیل می‌آید یک اپوزیسیون به ذهن می‌رسد.
برخی طوری القا می‌کنند که وقتی اسم وکیل می‌آید یک اپوزیسیون به ذهن می‌رسد

رویداد۲۴ نجفی توانا وکیل دادگستری رئیس سابق کانون وکلای مرکز در نشست خبری با طرح این سوال که چرا ما از وکیل استفاده می‌کنیم گفت: نقش وکیل کمک به اصحاب دعوا است. یکی از برآیندهای مردم‌سالاری دادرسی عادلانه است که شالکه آن حضور وکیل است.

او افزود: معمولا افتخار کشورها در این است که دادرسی عادلانه را بعنوان حق شهروندی تضمین کنند. باید دید چه اتفاقی افتاده در ایران این حق را می‌خواهند محدود کنند دلیل آن این است وکیل به علت مشرف بودن به قانون اجازه سلب حق را نمی‌دهد و به همین دلیل وکلا مورد علاقه برخی مسئولان نبوده و نیستند.

نجفی‌توانا گفت: متاسفانه به گونه‌ای القا شده است که وقتی اسم وکیل می‌آید یک اپوزیسیون به ذهن می‌رسد و متاسفانه رسانه ملی در ساخت این چهره نقش داشته است. شورای نگهبان باید تبصره ماده ۴۸ را خلاف قانون اساسی می‌دانست. اضافه کردن تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری اقدامی عجولانه بود که توسط مجلس صورت گرفت.

او با بیان اینکه تنها شمشیر وکیل دادگستری قلم اوست، گفت: شما وظیفه دارید از عدالت دفاع کنید و این دفاع نه تنها در دادگاه بلکه به عنوان یک شهروند و در جامعه است.

نجفی‌توانا خطاب به نمایندگان مجلس گفت: وکیلی که در خانه ملت است باید به منافع مردم توجه کند ما ادعای عدالت اسلامی داریم باید در عمل این را نشان دهیم محروم کردن شخص از وکیل ضرر بزرگی دارد. اتفاقا حضور وکیل در جرایم این چنین مهم، مهم است بعد از گذشت پنج روز حضور وکیل دیگر فایده‌ای ندارد. نمایندگان مجلس باید به سمتی بروند که برای حضور وکیل مانعی نباشد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان