تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
سیدمحمد غرضی:

گروه‌های مجلس به جان هم افتاده‌اند/ صندلی پارلمان برای نماینده تهدید است!

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حفظ استقلال نمایندگان در امور مربوط به نمایندگی مجلس، اظهار کرد: هر کاری دردسر، تهدید و گرفتاری دارد، اگر کسی از تهدید بترسد، قراردادش با ملت باطل است.
رویداد۲۴ سیدمحمد غرضی، درباره اقدام عده‌ای ناشناس در تهدید کردن نمایندگان مجلس با تاکید بر اینکه تهدید کردن در کشوری که نظام اسلامی در آن برقرار است کار بدی است، اظهار کرد: گاهی اوقات اختلاف نظرهایی در مجلس بر سر لوایح و قوانین ایجاد می‌شود که دلایل آن انجام کار کارشناسی کم و عدم دستیابی به اجماع درباره آنها است.
 
او با تاکید بر اینکه تا اجماع نسبت به لایحه و قانونی ایجاد نشود آن قانون پایدار نخواهد ماند، گفت: در صورتی که اجماعی در مجلس درباره قانون یا لایحه‌ای ایجاد نشود به دلیل تلاش مخالفان، از اجرای آن قانون یا جلوگیری می‌شود یا اینکه آن قانون به طور کامل اجرا نمی‌شود.
 
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تلاش گروه‌های مختلف در جامعه به ویژه در مجلس برای به دست آوردن قدرت و اختیار بیشتر، خاطرنشان کرد: متاسفانه در مجلس شورای اسلامی ما مانند کشورهای اروپایی یک گروه چپ، یک گروه راست و یک گروه میانه‌رو وجود دارد که این گروه‌ها بر سر مسائل مختلف به جان یکدیگر می‌افتادند و اقتدار خود را در این می‌دانند که طرف مقابل را کنار بزنند و خود قدرت را در دست بگیرند. این در حالی است که در جمهوری اسلامی این اقدامات شرعاً حرام است و صحیح نیست که ما بخواهیم قدرت و دولت را از دیگری بگیریم و خود حکومت کنیم. اینگونه اقدامات باعث کاهش اعتبار قوای سه‌گانه در کشور می‌شود.
 
غرضی همچنین درباره دخالت عده‌ای خارج از مجلس شورای اسلامی در امور داخلی مجلس و وظایف نمایندگان با بیان اینکه «مجلس خود را در راس امور نمی‌داند در حالیکه نظام اسلامی، مجلس را در راس امور قرار داده است»، اظهار کرد: زمانی نماینده‌ای که با رای گروهی و جناحی از حوزه انتخابیه خود وارد مجلس می‌شود، اعتبار لازم را نداشته باشد، این باعث ایجاد وحشت در آن نماینده و گرفتار شدن او می‌شود.
 
این فعال سیاسی بیان اینکه «صندلی مجلس تهدیدی برای نماینده‌ای است که روی آن می‌نشیند»، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید توانایی حفظ استقلال خود در انجام امور مربوط به نمایندگی مجلس را داشته باشند و اگر این توانایی در آنها وجود نداشته باشد یا خدای نکرده این توانایی مورد معامله قرار بگیرد، مجلس از راس می‌افتد. صندلی مجلس تهدیدی برای فردی است که روی آن می‌نشیند که اگر تکالیفش را به درستی انجام ندهد، گرفتار خواهد شد. اگر کسی با بضاعت کمی از شجاعت روی صندلی‌های مجلس بنشیند از ابتدا قراردادش با جامعه باطل است. با این وجود ممکن است او رای بالایی نیز داشته باشد اما زمانی که عده‌ای جرات می‌کنند که او را تهدید کنند و او نیز تهدید شدنش را در جامعه بیان می‌کند، نمایندگی او زیر سوال است. هر کاری دردسر، تهدید و گرفتاری دارد، اگر کسی از تهدید بترسد، قراردادش با ملت باطل است.
 
او همچنین درباره ادعای مخالفان لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم و مورد تهدید قرار گرفتن برخی نمایندگان مجلس درباره این لایحه، اظهار کرد: مخالفان لایحه می‌گویند که اگر ما به این سازمان بپیوندیم، دیگر نمی‌توانیم به حزب‌الله لبنان کمک کنیم این در حالی است که کمک به حزب‌الله زمانی تحت تاثیر قرار می‌گیرد که شورای امنیت سازمان ملل این گروه را به عنوان گروهی تروریستی معرفی کند. آن چیزی که امروز مخالفان می‌گویند که با پیوستن به این کنوانسیون کمک کردن به مردم فلسطین، حزب‌الله و گروه‌هایی که تروریستی نیستند با مشکل مواجه می‌شود، اشتباه است.
 
غرضی در پایان با تاکید بر اینکه موقعیت منطقه‌ای و دلایل منطقی جمهوری اسلامی ایران موجب انتقال و ارتقای انقلاب اسلامی شده است، گفت: زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید، توسعه یافت و به همه جای دنیا منتقل شد. در این اقدام تنها پول نبود که باعث ارتقا و انتقال جمهوری اسلامی به سایر نقاط دنیا شد، بلکه موقعیت منطقه‌ای و دلایل منطقی جمهوری اسلامی ایران موجب گسترش انقلاب اسلامی در دنیا شد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: غرضی ، مجلس ، درگیری ، نمایندگان
نظرات شما
پیشخوان