تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

چه کسانی نباید آلبالو بخورند؟!

فصل آلبالو است، میوه ای که طرفداران بسیاری را دارد. در این میان افرادی هستند که خوردن آلبالو برایشان مشکلاتی ایجاد می کند که در این مقاله به شما می گوییم. این افراد هرگز آلبالو نخورند!
چه کسانی نباید آلبالو بخورند؟!

رویداد۲۴ میوه ی آلبالو دارای خواص بی نظیری است که از میوه های تابستانی هم محسوب می شود. آلبالو در کنار خواصی که دارد برای افرادی خاص می توانند مشکلات ناگواری را به همراه داشته باشد. درواقع این افراد هرگز آلبالو نخورند تا دچار مشکلات وخیم نشوند.

از آنجا که انواع میوه و سبزی‌های رنگی، به‌خصوص به رنگ‌های قرمز، بنفش یا حتی سبزتیره مانند آلبالو، انگورسیاه و قرمز، آلوسیاه، توت‌فرنگی، کلم‌قرمز، برگ تربچه و اسفناج، آنتی‌‌اکسیدان‌های فراوانی دارند، مصرفشان به خصوص در فصل خود، در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی – عروقی و انواع سرطان‌ها موثر است. 

آلبالو ارزش غذایی فراوانی دارد و میزان قند آن پایین است و مصرفش به تمام گروه‌های سنی، به‌خصوص افراد مبتلا به چاقی، چربی و فشارخون بالا توصیه می‌شود زیرا کاهش‌دهنده چربی و فشارخون است و اشتها را کم می‌کند. البته بهترین زمان مصرف آلبالو قبل از غذا یا همراه با غذاست. 

گرچه تاکید متخصصان بر مصرف انواع میوه و سبزی‌های تازه است، اما به افرادی که از بیماری کلیوی رنج می‌برند و باید از یک رژیم غذایی کم‌پتاسیم پیروی کنند، توصیه می‌شود در مصرف میوه‌هایی مانند آلبالو جانب احتیاط را رعایت کنند و از زیاده‌روی در خوردن این میوه بپرهیزند. 

البته نباید فراموش کرد که با توجه به آبدار بودن آلبالو، مصرف این میوه برای دفع سنگ کلیه و رفع مشکل سنگ کیسه صفرا سودمند است.

با آنکه تاکید همه متخصصان تغذیه بر این است که میوه‌ها به صورت تازه مصرف شوند و از آنها در تهیه مربا استفاده نشود، اما اگر به هر دلیلی قصد دارید از این میوه‌ در تهیه مربا استفاده کنید، بهتر است مقدار کمی شکر به آن بیفزایید تا هم از ارزش غذایی آن کاسته نشود و هم بیش از اندازه انرژی به بدن نرساند. 

با اینکه هنگام پختن میوه‌ها مقداری از ویتامین C موجود در آنها کاهش می‌یابد، استفاده از این میوه در آلبالو پلو باعث افزایش ارزش غذایی برنج می‌شود و کاهش اشتها را نیز برای مصرف‌کننده به دنبال دارد. 

منبع: برنا
برچسب ها: آلبالو ، میوه
نظرات شما
پیشخوان