تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

رکوردشکنی جدید هوندا سیویک تایپ R در اسپا

هوندا سیویک تایپ R به رکوردشکنی خود در پیست‌های معتبر جهانی ادامه می‌دهد. این در حالی است که تنها حدود یک سال از معرفی این خودروی محبوب ژاپنی در نمایشگاه ژنو می‌گذرد.
رکوردشکنی جدید هوندا سیویک تایپ R در اسپا

رویداد۲۴ جدیدترین رکورد تایپ R در پیست مشهور اسپا فرانکورشمپس بلژیک ثبت شده و این خودرو عنوان سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست یاد شده را به دست آورده است. برنارد باگوت قهرمان اسبق مسابقات استقامت جهانی پشت فرمان تایپ R بوده و رکورد 2 دقیقه و 53.72 ثانیه را ثبت کرده است.

باگوت دراین‌باره می‌گوید: برای من به عنوان یک راننده مسابقه‌ای واضح است که تایپ R خودرویی برای پیست بوده اما در عین حال برای رانندگی روزمره نیز کاملاً مناسب است. زمانی که در خودرو نشستم بسیار راحت بودم و میدان دید اطراف نیز بسیار خوب بود.

باگوت شاسی، توازن، هندلینگ و بازخورد فرمان سیویک تایپ R را ستوده است. این راننده همچنین گفته سیویک کشش شگفت‌انگیزی داشته و پکیج آئرودینامیک آن نیز واقع به احساس پایداری خودرو در سرعت‌های بالا کمک می‌کند.

رکوردشکنی جدید هوندا سیویک تایپ R در اسپا

این سومین رکوردشکنی تایپ R در سومین پیست مشهور دنیاست. این خودرو پیش از نیز در پیست مگنی کورس GP فرانسه رکورد سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو را به دست آورده است. همچنین مهم‌ترین رکوردشکنی سیویک تایپ R به پیست نوربرگ رینگ آلمان مربوط می‌شود که در آن توانست با رکورد 7 دقیقه و 43.8 ثانیه عنوان سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی این پیست مشهور را به خود اختصاص دهد.

هوندا در تابستان برنامه‌های دیگری برای ثبت رکوردهای جدید دارد. برنامه‌های رکوردشکنی تایپ R در پیست‌های استرویل، هانگارورینگ و سیلورستون دنبال خواهند شد. هوندا به منظور اطمینان از موفقیت این خود تیمی از رانندگان حرفه‌ای همچون جنسن باتن، تیاگو مونتیرو و… را به خدمت گرفته است.

رکوردشکنی جدید هوندا سیویک تایپ R در اسپا

جدای از رانندگان با تجربه، سیویک تایپ R به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 320 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتون متر مجهز خواهد شد. این خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.7 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 272 کیلومتر در ساعتی دارد.

برچسب ها: رکوردشکنی ، هوندا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان