تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
آیا شاگردان کی‌روش به مرحله بعد راه می‌یابند؟

همه احتمالات صعود ایران در جام جهانی 2018

پیروزی ایران مقابل مراکش در جام جهانی فوتبال، نه تنها یکی از اهداف ایران در این رقابت‌ها را محقق کرد، بلکه امیدها برای صعود به مرحله بعد - هرچند از نظر کارشناسان کمرنگ باشد - را زنده نگاه داشت.
تماشا کنید/ ویدیو: همه احتمالات صعود ایران در جام جهانی / اگر از مجموع دو بازی با اسپانیا و پرتغال یک امتیاز بگیریم، در چه شرایطی صعود می‌کنیم؟

رویداد۲۴ دو بازی آینده ایران با تیم های قدرتمند اسپانیا و پرتغال است که هر دو به نوعی مدعی تصاحب جام محسوب می شوند. اگر ایران بتواند یکی از این دو تیم را شکست دهد، قطعا به دور یک هشتم نهایی صعود می کند. در طرف مقابل، اگر هر دو بازی مقابل این دو تیم را واگذار کنیم قطعا هیچ شانسی برای صعود نخواهیم داشت.

از طرفی، دو تساوی مقابل این دو تیم، به احتمال زیاد منجر به صعود ایران می شود مگر در یک حالت خاص که مراکش به هر دو این تیم ها ببازد.

اما آنچه مورد توجه علاقمندان به فوتبال است، این است که اگر ایران از یکی از دو تیم اسپانیا یا پرتغال بتواند امتیازی بگیرد، آیا برای صعود شانسی خواهد داشت؟ احتمالا بهترین حالت ممکن برای ایران این است که یک امتیاز از پرتغال بگیرد و پرتغال هم نتواند مراکش را شکست دهد. در این صورت حتی با وجود شکست ایران مقابل اسپانیا، از آنجا که پیروزی پرگل و با اختلاف مراکش مقابل اسپانیا کمی دور از ذهن است، ایران به احتمال فراوان با 4 امتیاز صعود خواهد کرد.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان