تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۷
فاجعه کابایرو برای صعود کروات‌ها؛

پایان لیونل مسی و جام جهانی؟

یاران مسی با نتیجه‌ای ناباورانه‌ شکستی سنگین برابر کرواسی متحمل شدند تا در آستانه حذف از جام جهانی قرار بگیرند.
آرژانتین صفر- کرواسی 3؛ پایان مسی و جام جهانی؟

رویداد۲۴ تیم ملی آرژانتین بعد از عملکرد ناامید کننده در نخستین بازی جام جهانی 2018 که با تساوی دشوار یک بر یک مقابل ایسلند برای آنها همراه بود، امیدوار بود امشب که با سیستم 2-5-3 بازی می‌کرد، حداقل یک امتیاز برابر کرواسی کسب کند تا با برتری مقابل نیجریه در آخرین مسابقه راهی مرحله حذفی شود ولی ستاره‌های آلبی سلسته یکی از بدترین بازی‌های خود را انجام دادند و با نمایش ضعیف و اشتباهات کابایرو، با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کرواسی شدند تا همانند ایسلند که یک بازی کمتر از آنها انجام داده، در جدول گروه D یک امتیازی بمانند و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به این تیم، در رده سوم قرار بگیرند.

کروات‌ها که نیجریه را با برتری 2 بر صفر شکست داده بودند، امشب هم با بازی درخشان خود مقابل آرژانتین و زدن سه گل توسط آنته ربیچ، لوکا مودریچ و ایوان راکیتیچ موفق به برد 3 بر صفر شدند تا با 6 امتیاز به‌عنوان چهارمین تیم بعد از روسیه، اروگوئه و فرانسه، صعودشان به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را قطعی کنند.

جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه D
پنج‌شنبه: 97/03/31 ؛ ساعت 22:30
استادیوم: نیژنی نووگوراد/ تماشاگر: 43393 نفر
داور: روشن ایرماتوف(ازبکستان)؛ کمک‌ها: عبدوخامیدولو رسولف، یاخنگیر سعیدف و نوربرت هائوتا(تاهیتی)/ کمک داور ویدئویی: فلیکس زوایر(آلمان).

تیم ملی آرژانتین

ویلفرد کابایرو، گابریل مرکادو، نیکولاس اوتامندی، نیکولاس تالیافیکو، خاویر ماسکرانو، انزو پرز(68- پائولو دیبالا)، ادواردو سالویو(56- کریستین پاوون) ، مارکوس آکونا، لیونل مسی، ماکسیمیلیانو مسا و سرخیو آگوئرو(54- گونسالو ایگواین).

سرمربی: خورخه سامپائولی

 آرژانتین صفر- کرواسی 3؛ پایان مسی و جام جهانی؟

تیم ملی کرواسی

دانیل سوباسیچ، دیان لوورن، دوماگوج ویدا، سیمه ورسالیکو، ایوان استرینیچ، ایوان راکیتیچ، مارسلو بروزوویچ، لوکا مودریچ، آنته ربیچ (57- آندری کراماریچ) ، ایوان پریشیچ(82- متئو کوواچیچ) و ماریو مانژوکیچ(3+90- وردان کورلوکا).

سرمربی: زلاتکو دالیچ

 
آرژانتین صفر- کرواسی 3؛ پایان مسی و جام جهانی؟
 

شرح گل

آرژانتین 0 - کرواسی 1 (دقیقه 53: آنته ربیچ): پاس به عقب مرکادو را کابایرو به شکل عجیبی دفع کرد تا آنته ربیچ با شوت والی تماشایی و در موقعیتی تک به تک دروازه آرژانتین را فرو بریزد.

آرژانتین صفر- کرواسی 3؛ پایان مسی و جام جهانی؟

آرژانتین 0 - کرواسی 2 (دقیقه 80: لوکا مودریچ): مودریچ پشت محوطه جریمه آرژانتین صاحب توپ شد که بعد از دو سر توپ چشم‌نواز، با ضربه بغل پای فنی که چرخش زیبایی به توپ داد، دروازه آرژانتین را باز کرد.


آرژانتین صفر- کرواسی 3؛ پایان مسی و جام جهانی؟

دقیقه 90: شوت آرژانتین 0 - کرواسی (1+90: ایوان راکیتیچ): راکیتیچ ضد حمله سریعی ترتیب داد و از پشت محوطه جریمه شوت زمینی زد که کابایرو درازکش آن را دفع کرد تا توپ به کوواچیچ برسد و او با پاس کوتاه، راکیتیچ را مقابل دروازه خالی آرژانتین قرار دهد و این بازیکن به راحتی سومین گل کروات‌ها را به ثمر رساند.

اخطار

آنته ربیچ(39) از کرواسی

گابریل مرکادو(52) از آرژانتین

ماریو مانژوکیچ(58) از کرواسی

سیمه ورسالیکو(67) از کرواسی

نیکولاس اوتامندی(85) از آرژانتین

مارکوس آکونا(87) از آرژانتین

مارسلو بروزوویچ(4+90) از کرواسی

لحظات حساس

دقیقه 2: پریشیچ از سمت چپ محوطه جریمه آرژانتین نفوذ سریعی انجام داد و پس از یک حرکت تکنیکی، با شوت پای چپ زمینی دروازه را تهدید کرد که واکنش عالی کابایرو یک کرنر نصیب کروات‌ها کرد.

دقیقه 13: مسی یک قدم برای زدن گل به کرواسی کم آورد و نتوانست از پاس بلند آکونا پشت مدافعان کرواسی استفاده کند.
دقیقه 14:لوورن منجی دروازه کرواسی شد و با تکل بلند مقابل شوت مسا اجازه نداد آرژانتین به گل برسد.

دقیقه 22: ارسال خطرناک تالیافیکو از جناح چپ زمین در حال تبدیل شدن به گل بود که روی تیرک افقی دروازه کرواسی برخورد کرد و به سمت راست رفت.

دقیقه 27: سانتر کوتاه و خطرناک آگوئرو از داخل محوطه را استرینیچ از تیرک اول به کرنر زد.

دقیقه 30: نفوذ سریع مسا از سمت چپ محوطه جریمه کرواسی و شوت او با واکنش سوباسیچ همراه شد که در برگشت موقعیت عالی گلزنی برای پرز با اوج بی‌دقتی او همراه شد که نتوانست دروازه خالی کرواسی را باز کند.
دقیقه 32: ویدا که به دنبال پاس بلند از منطقه دفاعی بود، توپ را به پای مسی زد تا دروازه کرواسی تهدید شود و سوباشیچ توپ را جمع کند.
دقیقه 32: ارسال عالی ورسالیکو از جناح راست زمین را مانژوکیچ در بهترین موقعیت گلزنی نتوانست استفاده کند تا ضربه سر شیرجه‌ای او از مقابل دروازه آرژانتین به بیرون زده شود و آه و حسرت را برای دالیچ به همراه داشته باشد.

دقیقه 2+45: ربیچ در موقعیتی عالی مقابل دروازه آرژانتین قرار گرفت ولی تعلل او با رسیدن مدافعان همراه شد تا او به اجبار سر توپ بزند و شوت‌زنی کند که ضربه بی‌حاصل او به بیرون رفت.

دقیقه 53: شوت زمینی آگوئرو دقت لازم را نداشت تا سوباسیچ به راحتی توپ را جمع کند.

دقیقه 64: پاس کات‌بک عالی ایگواین به مسا را این بازیکن نتوانست استفاده کند تا شوت او توسط سوباچیچ دفع شود و در ادامه پاس مسا را راکیتیچ قبل از شوت مسی در محوطه 7 قدم دفع کرد.
دقیقه 64: ضربه سر اوتامندی روی سانتر آکونا از کرنر از روی دروازه کرواسی به اوت رفت.
دقیقه 66: پاس در عرض ورسالیکو در مقابل دروازه آرژانتین با شوت مانژوکیچ به تور کنار دروازه برخورد کرد تا این تیم دومین گل را دریافت نکند.

دقیقه 86: شوت استثنایی راکیتیچ از روی ضربه آزاد به کنج تیرک دروازه آرژانتین برخورد کرد و دفع شد.

آرژانتین صفر- کرواسی 3؛ پایان مسی و جام جهانی؟

در حاشیه

* دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین مثل دیدار اخیرشان با ایسلند، امشب هم در ورزشگاه حضور دارند تا از تیم ملی کشورش در دیدار با کرواسی حمایت کند؛ او با بوسیدن پیراهن لیونل مسی صحنه جالبی خلق کرد که از دید دوربین‌های تلویزیونی دور نماند.
* سامپائولی در این دیدار مارکوس روخو، لوکاس بیلیا و آنخل دی‌ماریا را نسبت به بازی قبل نیمکت‌نشین کرده و به جای آنها مرکادو، انزو پرز و مارکوس اکونا را به زمین فرستاده است.
* نیمکت‌نشینی آندری کراماریچ  و حضور مارسلو بروزوویچ در ترکیب تیم ملی کرواسی، تنها تغییری دالیچ نسبت به بازی با نیجریه است.

بهترین بازیکن

لوکا مودریچ و ایوان راکیتیچ، دو هافبک میانی کرواسی در این دیدار فوق‌العاده کار کردند و علاوه بر دو گلی که به ثمر رساندند و بیشترین تاثیری را در پیروزی پُر گل تیم‌شان داشتند، اجازه کار به بازیکنان آرژانتین هم ندادند و در کارهای دفاعی نیز فوق‌العاده ظاهر شدند؛ مودریچ و راکیتیچ در خلق موقعیت هم عملکرد خوبی ارائه کردند تا ستاره‌های بازی با آرژانتین باشند.

اتفاق ویژه

شاید هیچ کارشناس و تماشاگر فوتبالی فکرش را نمی‌کرد آرژانتین تا پایان دومین بازی مرحله گروهی جام جهانی تنها یک امتیاز داشته باشد، اما لیونل مسی و یارانش با یک تساوی برابر ایسلند و شکست امشب مقابل کرواسی، در آستانه حذف از این رقابت‌ها هستند و اگر ایسلند بتواند در دیدار فردا نیجریه را شکست دهد، این اتفاق عجیب و غیر منتظره محتمل‌تر از همیش خواهد شد.
منبع: ورزش سه
نظرات شما
پیشخوان