تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۷

70 درصد روستاییان زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: 70 درصد از جمعیت روستایی و عشایری کشور تا پایان برنامه ششم توسعه زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند.
70 درصد روستاییان زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرد

رویداد۲۴ محمدرضا واعظ مهدوی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه همایش 2 روزه مدیران صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در شهرستان کوهرنگ این استان افزود: یکی از نقاط ضعف حوزه بیمه ای، مغفول ماندن بیمه روستاییان و عشایر بود که این امر محقق شد.

وی، حق بیمه روستاییان و عشایر را 200 هزار ریال به ازای هر نفر اعلام کرد و گفت: دولت سهم بیمه ای کارفرمایان را تقبل کرده و این فرصت خوبی برای بهره مندی روستاییان و عشایر از خدمات بیمه ای است.

واعظ مهدوی با بیان اینکه 27 هزار نفر از جمعیت 107 هزار خانواری روستایی، عشایری چهارمحال و بختیاری اینک زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته است، تصریح کرد: طبق برآوردها 50 هزار خانوار جمعیت روستایی این استان زیر پوشش هیچ نوع بیمه ای قرار ندارند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری خاطرنشان کرد: دولت 240 میلیارد ریال اعتبار برای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری اختصاص داده و چنانچه مردم منطقه حق بیمه خود را پرداخت کنند، این اعتبار زودتر جذب می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش اعلام کرد: از ردیف اعتبارات دولتی حق بیمه 20 هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری استان را تقبل می کند.

اقبال عباسی افزود: برای این منظور 4 میلیارد ریال اعتبار اختصاص می یابد تا هم به مردم منطقه کمک شود و هم عاملی برای هدایت سایر روستاییان به سمت بیمه اجتماعی باشد.

وی با تاکید بر تقویت ارتباط بین مسئولان و روستاییان استان تصریح کرد: ارتباط ضعیف مسئولان به اعتماد مردم خدشه وارد می کند و از سویی خدمات مسئولان را زیر سوال می برد.

در این همایش 2 روزه رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر کشور، معاونان، مدیران کل ستادی صندوق، اعضای هیات مدیره، مدیران صندوق بیمه روستاییان کشور و مدیران ارشد حضور داشتند.

چهارمحال و بختیاری بیش از 800 روستا و آبادی دارد، تعداد عشایر این استان 126 هزار و 39 نفر در قالب 14 هزار و 567 خانوار در 85 درصد از گستره جغرافیایی استان استقرار دارند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان