تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

زمان‌بر شدن تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی به ضرر تولید است/ سامانه نیما اشکلاتی جدی دارد که باید اصلاح شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه روال تخصیص ارز 4200 تومانی به تولیدکنندگان برای واردات مواد اولیه نواقصی دارد، گفت: تصمیمات مربوط به تخصیص دلار 4200 تومانی زمانبر است که این موضوع به ضرر بخش تولید است.
زمانبر شدن تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی به ضرر تولید است/ متأسفانه قوانین موجود رعایت نمی‌شود


رویداد۲۴ حمیده زرآبادی اظهار داشت: پس از نوسانات و افزایش قیمت شدید ارز، تولیدکنندگان برای تهیه ارز دچار مشکلاتی شده‌اند و بنابراین تهیه مواد اولیه برای آنها دشوار شده است.

زرآبادی با بیان اینکه فرآیند تامین ارز مورد نیاز برای تولیدکنندگان طولانی شده است، گفت: اگر این فرآیند کوتاه تر شود و تولیدکنندگان بتوانند سریع تر به این منابع دسترسی پیدا کنند، کمک بزرگی است. البته این کمک ها در اثر نظارت به وجود می آید و اصلا به قانون نیاز ندارد و مجلس باید بر اجرای قوانین نظارت داشته باشد.

وی در ادامه افزود: اگر همین قانون‌هایی که داریم اجرا شود، بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد، رفع می شود اما متاسفانه قانون‌های موجود اجرا نمیشود و اگر اجرا میشد، اتفاقاتی که در سال های اخیر رخ داد را شاهد نبودیم.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس با بیان اینکه دولت اختصاص دلار 4200 تومانی را  اولویت بندی کرده است، گفت: با وجود اولویت بندی ای که انجام شده باز هم روال تخصیص ارز نواقصی دارد و نارضایتی هایی بین تولیدکنندگان به وجود آورده است. این نارضایتی از این جهت است که تولیدکنندگان خیلی زمان ندارند و باید هر روز تولید کنند و جلو بروند و با توجه به اینکه تصمیمات مربوط به تخصیص ارز 4200 تومانی زمانبر شده است، به ضرر تولیدکنندگان است و اینها نواقصی است که باید هر چه زودتر برطرف شود.

زرآبادی در مورد عملکرد سامانه نیما هم عنوان کرد: هر چند که سامانه نیما نظم دهی دارد، اما به نظر میرسد به دلیل بوروکراسی پیچیده موجود در آن، برخی فرآیندها را افزایش داده است و اشکالات جدی دارد که باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان در شرایط فعلی را عدم حمایت‌های مالی از آنها دانست و اظهار داشت: حمایت هایی که باید در قالب سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و اعطای مشوق‌ها و همچنین تسریع در روند پیگیری کارهای مربوط به تولیدکنندگان موضوعاتی است که مغفول مانده و این قبیل حمایت ها کم رنگ است.
نظرات شما
پیشخوان