تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۷

نیکی هیلی: گزارش سازمان ملل درباره فقر آمریکا مضحک است

سفیر آمریکا در سازمان ملل با انتقاد از گزارش این سازمان درباره فقر گفت، مضحک است که این نهاد میزان فقر آمریکا را تجزیه و تحلیل کند.
نیکی هیلی: گزارش سازمان ملل درباره فقر آمریکا مضحک است

رویداد۲۴ سفیر آمریکا در سازمان ملل با انتقاد از گزارش این سازمان درباره فقر گفت، مضحک است که این نهاد میزان فقر آمریکا را تجزیه و تحلیل کند.

به نقل از پایگاه خبری هیل، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به سناتور برنی سندرز نوشت: بسیار مضحک است که سازمان ملل میزان فقر در آمریکا را بسنجد. گزارشگر ویژه زمان و منابع سازمان ملل را اتلاف می‌کند، توجهات را از بدترین سوء رفتارهای حقوق بشری در جهان منحرف کرده و در عوض روی ثروتمندترین و آزادترین کشور جهان متمرکز می‌شود.

سندرز و تعداد دیگری از قانونگذاران دموکرات در کنگره آمریکا اوایل ماه در نامه‌ای به هیلی از او خواستند تا نتایج گزارشی که مخبر ویژه سازمان ملل درباره فقر شدید و حقوق بشر منتشر کرده بود، به دونالد ترامپ نشان دهد. در این گزارش، سیاست ایالات متحده آمریکا عامل فقر در آن کشور شناسایی شده بود.

در گزارش مذکور آمده است: در نهایت، به ویژه در یک کشور ثروتمند مانند ایالات متحده، تداوم فقر شدید یک انتخاب سیاسی است که توسط قدرت حاکم ایجاد شده است و با اراده سیاسی می‌تواند به راحتی حذف شود.

این گزارش می‌گوید دموکراسی آمریکایی "به طور پیوسته تضعیف" شده است و در ادامه چندین پیشنهاد برای چگونگی کاهش فقر در ایالات متحده ارائه داد. در این توصیه‌ها آمده است، شهروندان آمریکایی باید متوجه باشند که مالیات "به نفع آنها" است و ایالات متحده باید حق مراقبت‌های بهداشتی را به رسمیت بشناسد.

سندرز و سایر دموکرات‌های آمریکا از دولت ترامپ خواستند تا طبق توصیه‌های گزارش سازمان ملل یک استراتژی به کنگره ارائه کند. اما نیکی هیلی در پاسخ به سندر از این گزارش انتقاد کرده و آن را "گمراه‌کننده و با انگیزه‌های سیاسی" توصیف کرد. سفیر آمریکا نوشت: این گزارش عامدانه پیشرفت در ایالات متحده در مقابله با فقر را نادیده می‌گیرد و عامدانه از حقایق و آمارهای گمراه‌کننده در گزارش جانبدارانه‌اش استفاده کرده است. شکی نیست که مساله فقر همچنان از نگرانی‌های جدی در آمریکاست اما به نفع هیچ طرفی نیست که علل شیوع آن را به غلط بررسی کند.

سناتور سندرز هم در پاسخ به او تاکید کرد، از نظر او سازمان ملل حق دارد درباره فقر در آمریکا اظهارنظر کند. او نوشت: امیدوارم با من هم عقیده باشید که در کشور ما می‌توانیم و باید بسیار بهتر عمل کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان